Det blev en ny hund

Startat av yngrot, 31 oktober 2010, 08:11:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Som en del av er vet så blev min Amanda sjuk i midsommar och tyvärr fick jag avliva henne mycket sorgligt var det..

Men förra veckan så skulle jag som vanligt ut och gå med grannen hon hade suttit och kikat på Blocket efter en hund .. och då kollade jag oxå och det slutade med att jag var in till Borås och titta på en berner sennen tik   och sen var jag såld på henne  ;D  hon tydde sig till mig direkt...  i fredags hämta jag hem henne och det känns bra ha hund igen.. Dock är Fiona något större  och lite väl kraftig ungefärs som husse  :o  så vi ska se till att bli lite smalare båda 2   det blir lätt att man inte bryr sig om att gå ut men när man har hund finns ingen återvändo det är bara ut och gå ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Jag vet inte om det är korrekt att gratulera till en ny hund men jag gör det ändå. Berner Sennen är dessutom en mycket trevlig ras.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Tack Staffan  jo Berner sennen är trevlig men oxå envetna till tusen idag ville Fiona gå hem efter bara några ynka 100m .  men husse lyckade få ut henne lite längre...  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

groenis

Lycka till Yngrot

Har själv blivit med katthona en lite rackare som blir jättelång när hon till mitt stora förtret lägger sig över tangentbordet.

Jag tror hon är lite konstig för hon sätter sig upp så fort det kommer en Scaniabild här på BS ;)

/Lennart

yngrot

jaha du det känner jag till med katter över tangentbordet..  ;D  men hon är väl verkligen normal om hon vill titta på Scania  :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina