Vad kör/åker ni för fordon privat? Visa gärna bilder!

Startat av Danne B., 04 augusti 2010, 15:19:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 augusti 2010, 10:25:54 AM
Ja har man flera bilar så kan det vara bra men en påminnelse, jag har en sån pil på min Ford Galaxy också men på den senaste VAG bilen (en Touran) jag körde häromveckan fanns då ingen sådan information, den var väl bortrationaliserad.


Västerstyrda bilar för länder med högertrafik brukar ha tanklocket på höger sida.
Bilar ursprungligen byggda för högerstyrda länder med vänstertrafik brukar ha tanklocket på vänster sida.  Kolla en japanare!
Undantaget är Volvo som har tanklocket på vänster sida.

/B

Ersa

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 14 augusti 2010, 21:59:31 PM
Västerstyrda bilar för länder med högertrafik brukar ha tanklocket på höger sida.
Bilar ursprungligen byggda för högerstyrda länder med vänstertrafik brukar ha tanklocket på vänster sida.  Kolla en japanare!
Undantaget är Volvo som har tanklocket på vänster sida.

Volvo 740 har tanklocket på vänster sida, men de flesta andra Volvomodeller har väl locket på höger sida?

Ingwar Åfeldt

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 14 augusti 2010, 21:59:31 PM

Västerstyrda bilar för länder med högertrafik brukar ha tanklocket på höger sida.
Bilar ursprungligen byggda för högerstyrda länder med vänstertrafik brukar ha tanklocket på vänster sida.  Kolla en japanare!
Undantaget är Volvo som har tanklocket på vänster sida.

/B

Nja, de flesta bilar i USA har bränslepåfyllning på vänster sida.

M v h
Ingwar

Ingwar Åfeldt

Citat från: a32 skrivet 14 augusti 2010, 16:40:54 PM

Bilen påminner väldigt mycket om en Ford Crown Victoria (den senare modellen alltså).
/a32  ;)

Det är i princip samma bil, Ford Crown Victoria och Mercury Grand Marquis.

M v h
Ingwar

Skusty

Citat från: calken skrivet 14 augusti 2010, 10:21:59 AM
Trevligt att de talar om vilket sida som tanklocket sitter på, det är inte det enklaste att komma ihåg!  ;)
Jag har ju turen att inte behöva bry mig, dubbla soppa tankar, ett tanklock på varje sida.  ;D

D_skalis

Citat från: Ersa skrivet 14 augusti 2010, 22:11:45 PM
Volvo 740 har tanklocket på vänster sida, men de flesta andra Volvomodeller har väl locket på höger sida?

Ja det sitter på höger sida. Iallafall på V70 årsmodell 03.
/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

Fredde

Citat från: D_skalis skrivet 14 augusti 2010, 22:52:06 PM
Ja det sitter på höger sida. Iallafall på V70 årsmodell 03.

Men S40 från 2003 har tanklocket på vänster sida.


Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 14 augusti 2010, 23:00:44 PM
Men S40 från 2003 har tanklocket på vänster sida.



Min gamla V40 -96 också.
Lätt att komma ihåg att den sitter på förarsidan...
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Andersson

#53
Citat från: Greger Larsson skrivet 14 augusti 2010, 22:21:45 PM
Varför inte?  :)
Har iofs inte provat V8:an och uppåt(nu pratar vi Audi, alltså), men jämfört med 5:or och 6:or så passar den då åtminstone mig bäst

Bara undrade varför den var bäst? Själv vet jag inget som skulle göra den "bäst", den är säkert bensinsnål men ungefär där tar det nog slut med att vara "bäst"
Då ju A6an är en riktigt trevlig bil är det ju trist att förstöra en fin kostruktion med en fyra som låter och vibrerar.
Men jag är väl skadad, tycker att V8or går lite väl ojämt.

preacher

Årets hyrbil på Mallorca. Otroligt trött o seg. Får verkligen hålla ner gasen för att det ska gå frammåt överhuvudtaget. Har iallafall A/C. Extrautrustad med fönsterhissar fram. Bakdörren har fasta fönster som man öppnar med ett spänne. 5 växlad låda men femman går bara att använda i nedförslut. Är inne på min 3:e tank nu men den rymmer ju bara knappt 30 liter. Lätt o fickparkera.
Sammanfattning: Nog det sämsta fordon jag nånsin kört. :D


Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

Helge Alared

Det har blivit några hundra mil med denna under sommaren...får snart vila över vintern för att slippa den vedervärdiga farsoten vägsalt!



/Helge

Stefan Lindberg

Efter att ha skänkt bort mina bägge Volvo 740 så köpte jag en Chevrolet Trans Sport


Carl Eric

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 01 september 2010, 22:22:10 PM
Efter att ha skänkt bort mina bägge Volvo 740 så köpte jag en Chevrolet Trans Sport



Härligt bränslesnål och miljöfin!  :D ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Hans Fredriksson

Mina rishögar har jag visat ett flertal gånger.
Visar istället "Askungens" bil.
Om någon undrar så är inte fruns bil. Det är dotterns åkedon.


Ersa

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 04 september 2010, 18:39:47 PM
Mina rishögar har jag visat ett flertal gånger.
Visar istället "Askungens" bil.
Om någon undrar så är inte fruns bil. Det är dotterns åkedon.

Roligt tema! Hon ser då nöjd ut med bilen. :)