Huvudmeny

Ambulansfoton

Startat av vraket, 07 juli 2010, 12:03:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vraket



Upplev Skanör innan du dör...



Åk till Lund så blir du frisk och sund..



Från Möller-land eller?



Ambulans för de riktigt dåliga...



Här ligger jag och är dålig och de kör bara förbi...

scaniaolsson

Volvo V 90:n är definitivt plåtad på Alcatraz förlåt alla Venbor men detta namn myntades av mig under min tid
som anställd på det som en gång i tiden hette Kungliga Telegrafverket. Att behöva åka ut i pölen till Ven var enligt mig ett straff därav namnet.
Ut över det har jag inget ont att säga om ön.

Nåväl bilen på bilden är alltså M 32 949 som är placerad där ute.

Mvh
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

vraket

Citat från: scaniaolsson skrivet 07 juli 2010, 20:28:27 PM
Volvo V 90:n är definitivt plåtad på Alcatraz förlåt alla Venbor men detta namn myntades av mig under min tid
som anställd på det som en gång i tiden hette Kungliga Telegrafverket. Att behöva åka ut i pölen till Ven var enligt mig ett straff därav namnet.
Ut över det har jag inget ont att säga om ön.

Nåväl bilen på bilden är alltså M 32 949 som är placerad där ute.

Mvh
Scaniaolsson

Tack för historian.

Jag visste att det var fotograferat på Ven men inte om det hörde till Möller-land.
Har aldrig sett någon bild från honom angående Ven därav frågetecknet.

Andreas

Möller är väl Landskronare? Du ser, jag kommer inte ihåg heller, tror nog att Mattias får svara på den frågan själv. ^^ Intressant för övrigt att man har specifika ambulanser för intensivvård, trodde alla ambulanser användes för samma uppdrag. I Stockholm är det iaf så, har aldrig sett en spec. för intensivvård, utan alla ambulanser används för alla uppgifter.

vraket





Tänker folk inte?
Stod där i ca tio minuter och väntade på att de skulle köra i väg.

Under tiden kom en bil körande och ställde sig framför ambulansen ( syns på nedersta bilden) och väntade, när det inte hände något så började den backa.
Strax efteråt så var det samma sak igen...

Helsingør

Blue

Två bilar krockade utanför mitt hus idag, etta är två av dom fyra ambulanser som kom till platsen.





Inga allvarligt skadade, en klagade på nacksmärtor och resten åkte in för observation.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Jobergg

Äldre Pontiac ambulans, -68 nånting..


Tror de satt en högkompad 455 under huven.









Christer K

Finns flyg också, från USÖ Örebro 2007-08-11



/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

SimonB

Citat från: scaniaolsson skrivet 07 juli 2010, 20:28:27 PM
Volvo V 90:n är definitivt plåtad på Alcatraz förlåt alla Venbor men detta namn myntades av mig under min tid
som anställd på det som en gång i tiden hette Kungliga Telegrafverket. Att behöva åka ut i pölen till Ven var enligt mig ett straff därav namnet.
Ut över det har jag inget ont att säga om ön.

Nåväl bilen på bilden är alltså M 32 949 som är placerad där ute.

Mvh
Scaniaolsson

Varför såg du det som ett straff? Ven är en riktigt härlig ö tycker jag, och det är aldrig fel med en liten färjetur. :)

SimonB

Vad är poängen med den stora intensivvårdsambulansbussen? Är det inte bättre att bygga ambulanser på bilar och ta en person i varje? En ambulans behöver ju vara smidig och ta sig fram snabbt, och dessutom snabbt vara på plats.

Taunusch

Citat från: SimonB skrivet 23 januari 2011, 15:25:21 PM
Vad är poängen med den stora intensivvårdsambulansbussen? Är det inte bättre att bygga ambulanser på bilar och ta en person i varje? En ambulans behöver ju vara smidig och ta sig fram snabbt, och dessutom snabbt vara på plats.

Intensivvårdsambulansernas primära uppgift är överflyttningar mellan sjukhus där det är viktigt att fortsätta avancerad behandling under transporten. Det är inte ovanligt att man har kapacitet för en sjukhussäng som lastas via bakgavellyft.

Taunusch

Gotlands ambulanshelikopter 29 991, på Djurgården i Eskilstuna, medan en lokal vägambulans hjälper till sista biten till Mälarsjukhuset.


bussfan

någon som vet helikoptrarnas riktiga namn

Taunusch

Citat från: bussfan skrivet 23 januari 2011, 15:58:59 PM
någon som vet helikoptrarnas riktiga namn

Vad menar du med det?

Taunusch

Lättambulans 26 935 från Mora, vid sjukresebussarnas entré på Akademiska sjukhuset i Uppsala.