VL buss fick väja ner i diket

Startat av 1896, 31 maj 2010, 18:18:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Föraren tycks ha varit ensam i bussen:

www.dt.se/nyheter/smedjebacken/article662041.ece

Esbjörn

Dessvärre ser det ut som att bussen frontalkrockat med personbilen.
Personbilsföraren har avlidit.
http://svt.se/2.33557/1.2023076/svar_olycka_med_flera_fordon_och_skadade?lid=lista_1633389&lpos=0

bisquit

Tur att det ändå gick så pass bra som det gick. Kunde ha slutat mycket värre. Är förvisso alltid sorgligt när någon omkommer. Bra reaktion av bussföraren, som lyckades väja undan. Tur att bussen var tom. Kunde ha blivit än ännu större olycka annars. Lider med de inblandade. Men bussen kommer nog att gå till skrot.

BigM

Bifogar en länk jag med.
http://fagersta-posten.se/nyheter/1.846049-man-omkom-i-svar-trafikolycka

Bussen står för övrigt just nu vid VL:s Fagerstadepå. Tror det var 629 men jag garanterar inte det eftersom jag cyklade bara som hastigast förbi stängslet.
/BigM

lil-sis

Obehagligt.

Men det var ju tur att det var idioten som dog och ingen oskyldig.

Varför har folk så vansinnigt bråttom jämt?  ???

BigM

Tar tillbaka det jag skrev, det var inte 629 utan 259...
Bussen är för övrigt bogserad som tur är. Den var "parkerad" mot riksvägen ett tag och det såg ju verkligen inte ut som bra reklam om man säger så...

På tal om det, kunde det inte vara läga att dumpa krockade bilar längs vägarna som trafikdämpande åtgärd?
Jag menar jag skulle sakta farten om jag såg en krockad bil nära vägen... gärna med lite rödfärg på så folk får skrämselhicka.
Men man får väl inte göra så antar jag....

/BigM

Marcus L

Citat från: BigM skrivet 01 juni 2010, 21:12:44 PM
Tar tillbaka det jag skrev, det var inte 629 utan 259...
Bussen är för övrigt bogserad som tur är. Den var "parkerad" mot riksvägen ett tag och det såg ju verkligen inte ut som bra reklam om man säger så...

På tal om det, kunde det inte vara läga att dumpa krockade bilar längs vägarna som trafikdämpande åtgärd?
Jag menar jag skulle sakta farten om jag såg en krockad bil nära vägen... gärna med lite rödfärg på så folk får skrämselhicka.
Men man får väl inte göra så antar jag....

/BigM

Tja, när jag tog körkort så hade dom en krockad bil uppställd vid sidan av halkkörningsbanan som exempel.
Instruktören berättade att "hon som körde åt varmkorv när hon körde"...

JDS

Citat från: lil-sis skrivet 01 juni 2010, 16:46:50 PM
Varför har folk så vansinnigt bråttom jämt?  ???

Jag undrar är om det är rätt fråga. Det finns antagligen många människor som har bråttom jämt, men som inte utsätter sig för överdrivna risker för det. Frågan är väl snarare, varför somliga fattar så dåliga beslut när de har bråttom. Det är knappast genomförbart att få folk att sluta ha bråttom. Det vore något mer realistiskt, om än politiskt omöjligt, att förbjuda människor med dålig impulskontroll att köra bil.

Men nu har diskussionen spårat ur (eller kört av vägen, heter det kanske i det här forumet?) och slutat handla om den aktuella olyckan!