Önskar lite tips om mobiler / laptop

Startat av yngrot, 11 februari 2010, 11:23:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Då jag är lite i valet om att ev skaffa en laptop ca 11.tum skärm eller en mobil exvis Nokia N97 eller Iphone  så vore det intressant att få höra lite synpunkter från er som har använt såna...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

groenis

Det var ingen lätt fråga
1.Användningsätt att kolla i fikarummet med tillgång till ström.
2.kolla vid rödljusen eller kolla vid ändhållplatser
3.Leka med route 66 efter vägförslag finns många bra små GPS mottagare till datan i dag
4.möjlighet att ringa där faller datan lite om du inte har Skype
5.sist men det viktigaste en bra uppkoppling typ Telenor/Bredbandsbolaget,Telia,Comviq eller Icenet,
6.sebarhet titta med normala ögon eller plira för att se vad Niclas skrev sist

Många kriterier blev det men det kommer säkert fler förslag
Lycka till

/Lennart

yngrot

Nej jag vet inte lätt men det blir inte tillgång till el utan batteridrift .. Telenor har jag tyvärr dålig erfarenhet av täckningen både hemma och vid husvagnen. Kommer bara upp i 0.3mbits med deras mobila internet och inte tänker jag kolla vid rödljus heller för det har vi inga kvar knappt längre.. ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

groenis

Då har vi minskat ner listan lite
Lång batteritid minst 6 timmar men ta det med stor nypa salt när det gäller bärbara
de mindre saknar dessutom självklara saker som Cd/Dvd läsare kolla även antalet USB kontakter ju fler desto bättre,inbyggt modem eller en irriterande Dongel som är ivägen?
Intern minne helst 2 giga eller mer underlättar när man laddar ner BS sitter själv och knattrar ner det här på en ACER ASPIRE ONE då jag försökte lära den andra bärbara dricka kaffe innan den stannade för evigt muttrade den något om att JAVA var redan installerat ;D
jag skickar ett PM till dig så att du kan ringa mig så ska vi nog kunna lösa det här

/Lennart

yngrot

 ;D Den var ju bra hälla java i datan... det problemet slipper jag för här dricks inget kaffe bara the och hitintills så har det inte kommit utanför brödintaget  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina