Huvudmeny

1024 x 768 .

Startat av Möllers, 08 januari 2010, 01:29:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Innan har man väl inte fått visat i 1024 x 768 på bilderna här innan vad jag vet är ängrat nu det är jag så glad för dom blir så bättre då än ha 800 x 600.
Sog först några hade 1024 x 768 här tänker kan jag ligga bra ha det med nu ochså.
Man bara för stör bilderna på 800 x 600 tycker jag  :(

Simon Bertilsson

Jag hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och fortsätter visa bilderna i 800x600. De blir för stora för vissas skärmar annars. Min är till exempel 1280 x 800 stor.

Skusty

Jag tycker också att 800x600 är lagom för ett forum, själv har man 1920x1080 i upplösning och bilder i 1024x768 känns ofta lite för stora för ett forum.

Björn Lövdahl

Du kan även prova att göra dem lite i Widescreen format vilket enligt mig ger mer liv i bilden. Kör ju själv 900x600
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers

Jag kan inte ha 900x600 på ImageShack annas skulle jag haft det istellet.

Stefan Lindberg

800x600 körde jag med i slutet på 90-talet, min nuvarande skärmupplösning är på 1680x1050

Ulf Rådeström

Som ni ser - det finns lika många åsikter som det finns bandbredder, datorer i Sverige, miljarder människor på jorden o jag vet inte allt.

Lägger man sig mellan 750 och 1024 så får dom andra acceptera detta på forumet. Man måste ju ha en storlek som man själv trivs med, och man kan inte sitta o ändra varenda bild bara för att vissa kör med andra skärmar eller andra upplösningar - finns ingen som helst anledning.

Men mindre än 700 eller större än 1024 är inte så bra kanske...


michael k

det är dags att vi gör ett gruppköp på den nya imac27
så kan vi öka storleken på bilderna
fö borde webbläsaren skala bilden automatisk i förhållande till fönsterstorleken
google croome är mitt tips

Möllers

#8
Så ser det ut på min dator skärm ner jag har 1024 x 768 tycker alls det är för stort alls här.
Men min ska vara 22 tom om jag inte minns rätt en LG 2 år på nacken nu.
Dom som tycker att 1024 x 768 eller 1024 x 640 är för stort så får ni köpa störe dator skärm då det gjorde jag ellerfall :)


Nico


Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 januari 2010, 22:42:52 PMDom som tycker att 1024 x 768 eller 1024 x 640 är för stort så får ni köpa störe dator skärm då det gjorde jag ellerfall :)

Om du nu tycker att alla ska ha en större skärm osv. så blir det nog problem då många även måste betala amorteringar, studieskulder, blöjor, mat, uppehälle etc. En lösning på din önskan är väl i så fall att du istället bidrar med en slant till alla forummedlemmar som behöver en större skärm!  ;D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

michael k

enklast är ju att vi har en webbläsare som skalar bilderna
då kunde bilderna vi i lite högre upplösning och det funkar för alla