Äntligen!! Vita vägar

Startat av yngrot, 07 januari 2010, 08:25:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

I morse var det riktigt roligt att åka till jobbet  ca -12 grader och efter senaste snöfallet så var vägarna rena och vita  ;D Det var verkligen på tiden så mycket bättre det var slippa detta he¤¤¤¤s saltet som bara skitar ner så man inte ser ett dugg- Det rinner ner i grundvatten lockar upp viltet på vägen.. Bilen rostar upp man drar in hemma och i bilen och bussarna ser för bedrövliga ut invändigt...

Gick ut hemma och satte i sladden till motorvärmaren kl 2.15 så den var varm och go när jag körde ca 3.50. När jag kom till garageplan så var bussen varm oxå ca 15 grader inne vilket berodde på att den hade kört til kl 01.00 på natten och jag kom strax efter 04.00  så Eldivärmaren hade ett lätt jobb.. Sen ut och köra och se de fina vita vägarna till och med inne i Borås var det lite vitt på vägen :D Så denna dagen var nog den bästa hittills denna vinter..  :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina