Huvudmeny

Bilmupperi 1.3

Startat av Möllers, 01 januari 2010, 14:26:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Fota några bilar idag med ner jag gick i Helsingborg.








fontheking5

Fin Dodge Charger där , Möller , såg en sådan gul i Helsingborg för ett tag sedan men det blev tyvärr ingen bild

Möllers

#4
Så här kan dom med se ut med Dodge Charger  8)

http://farm3.static.flickr.com/2574/3750878019_591c01d763_o.jpg


fontheking5

Snygg Dodge RAM 2500 Möller . Har sagt det innan men det är min favoritpickup .
Själv hade turen att springa på den här Ford Mustang GT Convertiblen som skulle levereras idag till ett ställe .  :) Trodde inte mina ögon , en Mustang mitt i vintern .




fontheking5

Fortsätter på Lexus temat med en Lexus GS300 / 400 jag såg idag . Hade tyvärr bara min lilla kamera med mig och tyvärr bara möjlighet till handhållen bild men det blev ok ändå .

Melker

Citat från: fontheking5 skrivet 05 januari 2010, 12:00:50 PM



Ännu en biltransport med överlast. Den här fordonstypen blir allt vanligare, men tyvärr så tänker inte de som köper dem (eller bryr sig inte?) på att maxlasten oftast är mycket begränsat eftersom totalvikten inte ligger högre än 3500 kg. Den här Ducaton har ändå hyfsat hög lastvikt, 1225 kg, men det räcker inte till för alltför stora personbilar tyvärr. Mustangen t.ex. har en tjänstevikt på 1740 kg och räknar vi bort föraren (70 kg) och bränslet (61 liter), förutsatt att det är tom tank, och avrundar detta till 130 kg så är ändå den verkliga vikten på bilen 1610 kg vilket gör 385 kg för mycket... Jag har sett biltransportbilar med så liten lastkapacitet som 900 kg, då får det inte vara speciellt stora bilar man tänkt frakta omkring.

Andreas

Här kommer ett urval av mina bilder, alla visar olika kvalitéer och varianter på bilar. Minst sagt alltså. Titta och njut! ^^



Först, tar vi en bil som jag har varit på jakt efter när jag senast var i London, under senaste höstlovet. Bilmärket eller kanske modellen (kommer ej ihåg vilken ^^), heter G-Wizz och som ett stort fan av det brittiska TopGear, så har jag hört från de att G-Wizz är en riktig skitbil, på alla sätt. De testade bland annat med att köra in bilen i ett ekbord. Den gången iaf, så klarade sig bordet någorlunda bra. Bilen däremot, kajkade ihop på en gång.  ;D När jag väl upptäckte denna, så var den t.o.m. lite upphottad med en speciallack, så det tog jag som en bonus. :P För er som vill söka efter dessa, så hade jag framförallt tur att hitta dem i trakterna runt Mayfair, en av Londons innerstads flådigare stadsdelar.  ;)



En annan bild med bilar i allmänhet med stor kvalitét (Ehh, jag vet inte om de här bilarna håller någon vidare kvalitét egentligen.  ^^) Ni får bedöma själva. ;) Jag kan varna, genom att säga att i princip varenda bil i staden, var precis av samma "fina" kvalitét. Det fanns förvisso en del moderna bilar också och även en del moderna lastbilar och bussar, men de lyste ganska ofta ändå med sin frånvaro. Bilden är ifrån en del av Kairo, från förra påsken.



Slutligen: Det ultimata alternativet när man är i N.Y.C. ! :D Jag skulle känna mig frälst om jag fick åka i en stadsjeeps-limo. Jag åkte, för första gången, en stadsjeep senare under den resan och man kände sig som en kung när man satt i baksätet. Eller, skinnsoffan skall man nog kalla det. Jo, skinsoffa därbak, skinnfåtöljer där fram, tonade rutor och " a lot of grass", som föraren till bilen sade om sin mullriga motor och hästkrafterna. ;) Året för denna resa var 2006.




Andreas



En av mina favoriter, även denna fotad i London. Ta bort E i registreringsskylten, så får du den perfekta Bondbilen. 007 på skylten, Aston Martin och London. ;)

fontheking5

Såg en sådan Aston Martin på Autoselect i ystad men jag var så dum och fotade inte den . Men snygga är dom  :)