Lite nya tankar om systemkameria.

Startat av Möllers, 02 oktober 2009, 23:13:38 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Körkort och bil förstör hälsa och plånbok.
Men körtkort är som tidigare sagt nödvändigt för att kunna få ett arbete även om fordonskörning inte tillhör huvudsysslan.

Vad gäller det ständigt återkommande teknikresonemang kring kameror är det för mig en intetsägande och tråkig diskussion. Märkligt nog diskuteras sällan konsten att ta bra kort. Jag tillhör inte den lilla skaran av duktiga fotografer som finns här med ändå har åsikten att med lite kompositionlära och  kreativitet skulle forumet innehålla betydligt bättre bilder.


Ersa

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 oktober 2009, 22:54:59 PM
mmm sen får man betala skatt o lämna in den på sörvis kostar det ochså nää åker hellre tåget till Helsingborg ner jag ska fota eller till Malmö går mycket snabbare ochså.

Körkortet kräver ingen skatt och service. ;) Det finns inga krav på att äga en bil, bara för att man kanske skaffar körkort, Mattias! :)

Ersa

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 03 oktober 2009, 23:31:11 PM
Jag tillhör inte den lilla skaran av duktiga fotografer som finns här med ändå har åsikten att med lite kompositionlära och  kreativitet skulle forumet innehålla betydligt bättre bilder.

Ja, fler fototips skulle inte skada! :)

Möllers

Vet jag har man ingen bil så behöver man inte betala skatt o service bara om man ha bil allså  :)

Möllers

Ja lite mer fototips skulle vara nåt allt tid skoj läsa det då.

Leif D

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 oktober 2009, 22:43:21 PM
Jag tävlar inte mot dom alls vad har du hört det ifrån Leif D som sakt säjer igen kommer inte ta körkort alls.
Sen det andra har jag inte råd ha körkort sen bil nop så rik är jag inte :P
Sen kommer jag inte ny köpa heller nu kommer bli en ny zoom istället till min kameria.
Sen tänker jag köpa bildprogram som photoshop har alla andra här där kan man fixa till bilderna så dom blir bättre det har jag hört  :)

Jaja, vi lever i ett fritt land förvisso.....
Synd bara att du tydligen inte ens reflekterar över värdet av ett körkort på arbetsmarknaden.
Ska man tolka det som att du hellre går arbetslös då ??   eller......
;-)

Simon Bertilsson

#36
Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 03 oktober 2009, 20:35:59 PM
Och jag bara suckar när jag läser ett inlägg som ditt.  

Varför det? Han skriver ju det som många av oss redan har tänkt, och han har till 100% rätt!

//Simon, som har en defekt systemkamera men väljer att satsa på att uppgradera BC till BECE-behörighet först, och köpa ny kamera sen.

Möllers

Jag har jobb som sakt behöver inget körkort där.
Jo sant man får öva hella tiden gör jag med.

Leif D

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 oktober 2009, 01:23:47 AM
Jag har jobb som sakt behöver inget körkort där.

Jaja, du har jobb nu ja.....
Har du det om tre månader eller tre år, så är du att gratulera.....
Man ska nog tänka mer framåt tycker jag.
;-)

Simon Bertilsson

Det känns som att ni förstorar nackdelarna med att inte ha körkort till astronomiska proportioner. Det finns många vuxna människor som lever ett fullt normalt liv med jobb och till och med familj, utan att ha körkort. Visst finns det arbetsgivare som kräver det, men frågan är hur vanligt det egentligen är...

Men ja! Det är bra att ha körkort. Tveklöst.

Möllers

Är bara söka jobb på ICA eller Konsum o LIDL typ den stillen  ;)
Ingen i min familj ha körkort bara min pappa med han jobbar inte.

Leif D

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 04 oktober 2009, 01:29:59 AM
Det känns som att ni förstorar nackdelarna med att inte ha körkort till astronomiska proportioner. Det finns många vuxna människor som lever ett fullt normalt liv med jobb och till och med familj, utan att ha körkort. Visst finns det arbetsgivare som kräver det, men frågan är hur vanligt det egentligen är...

Men ja! Det är bra att ha körkort. Tveklöst.

Dock har jag upplevt anhöriga och vänner, som letat jobb utan att få, men som fick de betydligt lättare när de väl tagit körkort.
Dessutom har jag bekanta som driver företag, som tvekar att anställa folk utan körkort, då dessa inte är lika flexibla i den branschen.
;-)

Möllers

får snart döpa om trådet till nåt att typ ta körkort  :P

Leif D

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 oktober 2009, 01:32:03 AM
Är bara söka jobb på ICA eller Konsum o LIDL typ den stillen  ;)
Ingen i min familj ha körkort bara min pappa med han jobbar inte.

Jaja fritt land som sagt.....
Men så lätt är det inte att få jobb ska du se. Tänk på det innan du blir av med det du har, de KAN drabbar oss alla.
Fast iofs så vet jag ju inte hur högutbilda du är, som tydligen är så säker på att få jobb.
;-)

Möllers

#44
Ja den dagen kommer nog annas kan jag jobba hos min lossas pappa firma i framtiden kan bara säja till han är jag anstält där.