Bygg din egen lastbil

Startat av Remain, 09 september 2009, 15:27:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Har kanske hittat en lösning nu , hoppas på det , kommer bli ett bra bygge om det fungerar .  :)

MissScania

är det Photoshop el. Paint ni använder?
me tanken på paint förstör bilder så Photoshop va? : )

fontheking5

Citat från: MissScania skrivet 11 september 2009, 21:20:09 PM
är det Photoshop el. Paint ni använder?
me tanken på paint förstör bilder så Photoshop va? : )
Jag andvänder Paint och Paint.net , det senare fanns med som fullversion på PC För Allas cd för evigheter sen . Men du klarar dig nog med vanliga Paint .  :)

MissScania

jag brukar använda Photoshop.. men man orkar inte starta upp den oftast så det blir ju Paint.. o man blir sur. råkar man göra fel 5 gånger o man upptäcker det efter 5e gången så kan man ju bara backa 3 det är de som e de dåliga med paint.. o att det blir biljoner pixlar runt konturen :( eller så är det vell för att även Paint hatar mig.. ^^

fontheking5

Bygget blev av till sist och här är resultatet , en Scania R620 Akka Frakt .  :)


Simon Bertilsson

Lite deppigt att det blir singelmontage där det skulle varit dubbeldito bara... ;)

Jobergg

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 12 september 2009, 01:15:23 AM
Lite deppigt att det blir singelmontage där det skulle varit dubbeldito bara... ;)

Det är säkert nån special Scania där de 3 sista axlarna är styrbara ;D

Remain

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 12 september 2009, 01:15:23 AM
Lite deppigt att det blir singelmontage där det skulle varit dubbeldito bara... ;)

Fälgsidor?  8)

fontheking5

Kvällens projekt som jag gjorde ur huvudet blev denna Scania R500 som blev grym enligt mig själv . Tog en hel del tid att göra klar . Grunden var en vit Scania R med skåp  ;D

fontheking5

Tack , jo den blev rätt bra :) till slut

bm1113

Hallå nu har man suttit och knåpat hela kvällen i Paint  och fick fram denna :)
ett helt självständigt ekipage för 2 man som far land och rike runt och gör markjobb :)







när de är på plats där arbetet ska utföras så lossar de först Huddigen sen lyfter den av all utröstning som är på släpet och växlarflaket där  därefter  kopplar lastväxlaren på grusflaket och far och hemtar matrial om det behövs   :driver:  :thummar:  :thummar:

här är även några som jag gjorde för några dagar sedan ;)







och så en timmerbil / gruppbil

fontheking5

Green Devil Scania 140 Torpedaren som brukar ses på utställningar. Blev rätt nöjd med denna också :)

MissScania


fontheking5

Scania R500 med lite Scania och musik attribut . Blev riktigt nöjd med den .  :)

Möllers

XL Bygg var rätt snygg tycker jag.