Huvudmeny

Gumball 3000

Startat av Bengt Jönsson, 19 augusti 2009, 20:35:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

har sätt på nätet att många poliser har stoppat många bilar i tyskland går.
Har inte sovit nån blunt alls inatt skulle sova vid 5.00 men kunde inte tänke för mycket på gumball 3000 var rätt för jag skulle sova bort det.
Så fick jag gå upp igen får lägga mig kl12.00 istellet sova till 18.00 eller 19.00  :)

Här kan man se visa av bilarna som kom till köpenhamn går kväll..

http://www.youtube.com/watch?v=VomvQxPqicY

Bengt Jönsson

Citat från: scaniav8 skrivet 03 maj 2010, 08:05:11 AM

Alltså seriöst, du verkar vara en direkt farlig person?

Gör personerna och bilarna INGET OLAGLIGT så finns där ABSOLUT inget att stoppa dem för. Det finns fler rattfylla idioter i skrotfärdiga Oplar som borde tass om hand i första hand.

I alla fall nu ska jag iväg, har tagit ledigt dagen till ära för att se bilarna passera här på E4an.

Tjingeling


Nej, så länge man håller sig till respektive lands lagar och förordningar i trafiken så är det hel OK för mig också.  8)
Det är när vissa tycks börja tro att de står över lagen och kan göra lite vad de själva vill på allmänna vägar bara för att de har mycket pengar, pappas advokater, fi-i-ina efternamn, sprutar champagne i 75000:- klassen på varandra på Stureplan  eller förekommer som "ädlingar"  i "gala-petteri-pressen" som jag tycker att de skall sättas på plats!

Att polisen i Tyskland visst förbjöd dem att köra och beordrade fram biltranportbilar för vidare färd tycker jag säger en hel del.  Man liksom bara "jiddrar" inte med en tysk polis..  ::) 8) :o ;D

Rapportera och fotografera gärna vad du såg!

F.öv. kör jag inte någon "rostig 245:a, skrotfärdig Opel etc" utan en nyare Toyota Corolla Kombi!
8)

/B

SimonB

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 03 maj 2010, 08:15:10 AM

Nej, så länge man håller sig till respektive lands lagar och förordningar i trafiken så är det hel OK för mig också.  8)
Det är när vissa tycks börja tro att de står över lagen och kan göra lite vad de själva vill på allmänna vägar bara för att de har mycket pengar, pappas advokater, fi-i-ina efternamn, sprutar champagne i 75000:- klassen på varandra på Stureplan  eller förekommer som "ädlingar"  i "gala-petteri-pressen" som jag tycker att de skall sättas på plats!

Att polisen i Tyskland visst förbjöd dem att köra och beordrade fram biltranportbilar för vidare färd tycker jag säger en hel del.  Man liksom bara "jiddrar" inte med en tysk polis..  ::) 8) :o ;D

Rapportera och fotografera gärna vad du såg!

F.öv. kör jag inte någon "rostig 245:a, skrotfärdig Opel etc" utan en nyare Toyota Corolla Kombi!
8)

/B

Du är en tvär och bitter man.

Jag förstår inte varför trafikpolisen ska plocka in folk för att de har fiiiina efternamn och sprutar champagne på Stureplan. Är det ens olagligt? Om det nu är det så ligger det i vilket fall som helst inte på trafikpolisens bord.
Däremot kan jag hålla med om att det inte skadar att hålla lite extra uppsyn på arrangemanget. Det är ju de facto känt för en del vansinneskörningar.

Bengt Jönsson

Citat från: SimonB skrivet 03 maj 2010, 08:52:31 AM
Du är en tvär och bitter man.

Jag förstår inte varför trafikpolisen ska plocka in folk för att de har fiiiina efternamn och sprutar champagne på Stureplan. Är det ens olagligt? Om det nu är det så ligger det i vilket fall som helst inte på trafikpolisens bord.
Däremot kan jag hålla med om att det inte skadar att hålla lite extra uppsyn på arrangemanget. Det är ju de facto känt för en del vansinneskörningar.


Nej, men just attityden som "champagnesprut på Stureplan och fi-i-i-ina efternamn" kan ge att man står över vanliga dödliga och lagen..  Tro mig, jag har både sett och erfarit dem.  8)

Redan de romerska segerherrarna lär ha haft en slav vars enda uppgift var att tala om för honom när han red in i Rom att han var dödlig så att inte makten och härligheten skulle stiga honom över huvudet..
eller..

Memento te mortalem esse!

Sedan..
Om du läste mitt inlägg lite mer ordentligt och inte som den onde läser Skriften så hade du kunnat läsa att det är precis det jag menar! "..hålla med om att det inte skadar att hålla lite extra uppsyn på arrangemanget. Det är ju de facto känt för en del vansinneskörningar..."

Det daltas f.öv. för mycket i dag!

/B

Uffe D

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 03 maj 2010, 09:06:58 AM

Nej, men just attityden som "champagnesprut på Stureplan och fi-i-i-ina efternamn" kan ge att man står över vanliga dödliga och lagen..  Tro mig, jag har både sett och erfarit dem.  8)

Redan de romerska segerherrarna lär ha haft en slav vars enda uppgift var att tala om för honom när han red in i Rom att han var dödlig så att inte makten och härligheten skulle stiga honom över huvudet..
eller..

Memento te mortalem esse!

Sedan..
Om du läste mitt inlägg lite mer ordentligt och inte som den onde läser Skriften så hade du kunnat läsa att det är precis det jag menar! "..hålla med om att det inte skadar att hålla lite extra uppsyn på arrangemanget. Det är ju de facto känt för en del vansinneskörningar..."

Det daltas f.öv. för mycket i dag!

/B

Du verkar bara bitter och avundsjuk.


Bengt Jönsson

Citat från: SimonB skrivet 03 maj 2010, 11:42:17 AM
Sds: "Snabba bilar genom Skåne".

Ja:
".. –Vi har tagit en del av Gumballbilarna för fortkörning, sade Erling Andersson, chef för trafikpolisen i Skåne till Sydsvenskan klockan 11.20. Han kunde dock inte specificera hur många som åkt fast. .."
;D 8)

Väntar med spänning på vad detta forums alltid lika alerta fotoreportörer kommer att visa upp!

/T

Bengt Jönsson

I Tyskland daltar man inte med "räjsputtarnas" framfart på autobahn!

Några länkar (på tyska)

http://www.ejz.de/index.php?&kat=10&artikel=109444952&red=1&ausgabe=52273

Schweiz:
http://www.blick.ch/news/schweiz/zuerich/rennen-mit-luxus-karossen-90104

".. Sie werden von der Polizei geschnappt und eingesperrt. Ihre luxeriösen Lamborghini, Maserati, Ferrari und Aston Martin beschlagnahmt. .."

De blev tagna /haffade/ av polisen och inspärrade/omhändertagna.  De luxuösa bilarna Lamborghini, Maserati, Ferrari och Aston-Martin blev beslagtagna


http://www.welt.de/vermischtes/article7435429/Gumball-ausgebremst-Fahrer-nehmen-Bus.html

".. denn das niedersächsische Oberverwaltungsgericht hatte die Fahrt auf deutschen Straßen untersagt. Die Richter urteilten, dass es sich bei der Rallye um ein illegales Rennen handelt. .."

Överförvaltningsrätten i delstaten Niedersachsen hade stoppat färden på tyska vägar.  Rätten menade att det handlade om en illegal tävling

/T

Möllers

Just kommit hem ifrån E6an kom rätt många snygga bilar på E6an fotade nog 20-30 bilar på 4 timmar  :)

Uffe D

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 03 maj 2010, 12:23:03 PM
Ja:
".. –Vi har tagit en del av Gumballbilarna för fortkörning, sade Erling Andersson, chef för trafikpolisen i Skåne till Sydsvenskan klockan 11.20. Han kunde dock inte specificera hur många som åkt fast. .."
;D 8)

Väntar med spänning på vad detta forums alltid lika alerta fotoreportörer kommer att visa upp!

/T

Kör dom för fort ska dom ha böter, fördelen med att vara utomnordisk och få böter är att du aldrig behöver betala dom, Svenska myndigheter kan nämligen inte driva in pengar från utomnordiska medborgare.

Bengt Jönsson

Citat från: scaniav8 skrivet 03 maj 2010, 13:56:14 PM
Svar till Bengan i Corollan.

Först vill jag kraftigt kritisera dig den första länken från Schweiz är daterar 19.05.2008.  Min almanacka säger 2010.


Då får jag verkligen be om ursäkt att jag inte i hastigheten ..  ;D kollade upp aktualiteten..
Men även i Schweiz så vågar polisen och myndigheterna ta i mot "buset"...
8) :o

/B

Drängen

Citat från: Uffe D skrivet 03 maj 2010, 14:02:40 PM
Kör dom för fort ska dom ha böter, fördelen med att vara utomnordisk och få böter är att du aldrig behöver betala dom, Svenska myndigheter kan nämligen inte driva in pengar från utomnordiska medborgare.
Har inte det ändrats på sistone?. Vet att det varit debatt om det iallafall. Men om det nu inte är en tävling, varför åker man då i värstingbilar?. Då hade man väl lika gärna kunnat åka rostig 245:a, eller skrotfärdig Opel?.

Bengt Jönsson

Citat från: Drängen skrivet 03 maj 2010, 14:28:38 PM
Har inte det ändrats på sistone?. Vet att det varit debatt om det iallafall. Men om det nu inte är en tävling, varför åker man då i värstingbilar?. Då hade man väl lika gärna kunnat åka rostig 245:a, eller skrotfärdig Opel?.

.. eller Toyota Corolla...
;D ;D

Självklart är ju tävlingen till för att kunna köra fort!  Allt annat "kringsnack" är just bara "mumbo-jumbo"

/B

Uffe D

Citat från: Drängen skrivet 03 maj 2010, 14:28:38 PM
Har inte det ändrats på sistone?. Vet att det varit debatt om det iallafall. Men om det nu inte är en tävling, varför åker man då i värstingbilar?. Då hade man väl lika gärna kunnat åka rostig 245:a, eller skrotfärdig Opel?.

Ja det kan man ju undra. Personligen har jag inget mot tävlingen som företeelse, det är bättre att dom kör fort på motorvägen än inne i samhällen.

Möllers

jo den sog jag med  :)