ULs nya hållplatsskyltar på väg upp!

Startat av RoTe, 10 augusti 2009, 17:18:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Ja, och det finns massor med småterminaler som dom inte har kartor på så jag tror som sagt var inte att det kommer att bli så anonyma skyltar som framgår i artikeln på de ställena. Ta Klostergatan till exempel, där kan man ju inte sätta upp en skylt utan nummer när man har flera hållplatser.

Stefan P

Hej

Jag har läst att hållplatstopparna inne istan kommer att ha både linjenr och destnation.
Utbytet av hpl kommer att få ta den tid tar.

mvh Stefan P

Björn Ax

Åkte precis förbi hpl kungsängsesplanaden här i stan och där satt det en gul ul-skylt med 751 Forsmark på. Så den hade både linjenummer och destination.

Stefan P

Hej

Alla nya linjesträckningar får nya hpl toppar.

Tex. Linje 751 går från hpl. Holmvägen via Gottsunda till Forsmark.
       Linje 752 går från hpl. Stenhagens C till Forsmark.

mvh Stefan P

virtual1

Citat från: Björn Ax skrivet 13 augusti 2009, 18:03:00 PM
Åkte precis förbi hpl kungsängsesplanaden här i stan och där satt det en gul ul-skylt med 751 Forsmark på. Så den hade både linjenummer och destination.

Låter ju bra om käre informatören från UL lyckades förmedla nyheten fel då =)


virtual1

Citat från: RoTe skrivet 14 augusti 2009, 02:38:29 AM


OK, men här ser det ju ut som skyltmakaren vart full ;-) - nackdelen med att inte ha kvar markerade fält där siffrorna ska in!

blyfot

I norra delen av Uppland är det en (ofta samma varje år) chaufför från varje depå som byter tidtabeller.

Men jag håller med om att det kommer att bli lite snurrigt de första dagarna speciellt med de nya linjerna tex 510. är själv inte riktigt säker på hållplatslägena i Skärplinge och Älvkarleby. Att bara utgå från att man ska använda de som var för "gamla" 832 känns lite långsökt.

RoTe

Citat från: blyfot skrivet 14 augusti 2009, 14:23:44 PMär själv inte riktigt säker på hållplatslägena i Skärplinge och Älvkarleby. Att bara utgå från att man ska använda de som var för "gamla" 832 känns lite långsökt.

Hej kollega!

Lite tips för Skärplinge:
Alla bussar mot Tierp som kan ses på skylten ovan går från 830/831 hållplats.
Bussar mot Älvkarleby går från fd 832 mot Skutskär.
Bussar mot Östhammar/Forsmark har fd 832 mot Östhammar.
Var 824 och 825 är har jag inte hunnit kolla, gissar på samma som förut.