Huvudmeny

Mc Slask

Startat av Bussmicke, 02 augusti 2009, 23:14:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Uffe D

Citat från: jonas a skrivet 22 augusti 2009, 12:31:12 PM

Ja jag vill gärna med få veta mer med.

Konstant oordning, otrevlig personal och ständigt ändrade lossningstider. Ena veckan kunde vi ha lossningstid 0600, funkar inte så bra när man har tre timmars körtid dit och flera lossningar på nedvägen, för att nästa vecka vara 0900 och veckan därpå 1200 för att sedan vara 0600 igen. Dessa tider ändrades utan att någon fick veta något, utan kom man dit vid 12-tiden så fick man veta att vi hade lossning 0600 och inte kunde räkna med att få lossa förrän nästa dag.
Jag vet inte hur mycket omex och extrabilar LIDL fick betala men det var nog en j***a massa. Till sist ledsnade husse och vägrade köra det som skulle till LIDL.

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 21 augusti 2009, 21:16:24 PM
Exakt vad jag menar. Bussmicke som jobbar på Icas lager borde kolla in ICAs lågprisprodukter.

J-a hyckleri sånt tål jag inte.

Jag köper inte lågprisvaror, man får vad man betalar för...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jonas a

Citat från: Bussmicke skrivet 25 augusti 2009, 21:27:01 PM
Jag köper inte lågprisvaror, man får vad man betalar för...


Ja man får mindre pengar över.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jonas a

Citat från: Bussmicke skrivet 25 augusti 2009, 21:30:48 PM
Men bättre varor


Tycker jag inte, för det är samma skit i annan förpackning bara.

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 augusti 2009, 10:18:59 AM
Lidl har lite speciellt sortiment. Det gör att man i ett hushåll inte kan hur som helst hålla sig beroende av bara en Lidl-butik men den kan om man vill komplettera rätt bra faktiskt

Håller fullständigt med!

Säg den matvarubutik som tillhör normalkedjorna där du kan köpa Kronhjortfilé? Som har ett stort sortiment av bra o billig färdigskivad ost? Där du kan köpa müsli som har 50% frukt i sig? Som säljer Macadamianötter (världens mest exlusiva) till halva priset mot alla andra ställen? Som faktiskt får bra i tester på massa produkter till en bråkdel av priset på andra ställen? Bara för att ta några exempel!

Tror tyvärr inte ett dugg på Lidl's personalpolitik däremot :-( - men sortiment o pris finns det inget att klaga på! - handlar gärna på Lidl!

Möllers

Det stå på vad man köper får nåt av sakerna i affären jag köper biligt o dyrt ner jag handlar mat o så gott som.
Sist jag handlade hamburgare bröd på Hemköp bakat hos Pågens, Inne i affären stog det 25kr sen jag kom till kassan sa dom 36kr det var skit dyrt för 8 hamnburgare bröd.
Hade ju inget val ju kl var 2100 enda affären som var öppen i Landskrona ICA stänkte 2100 men det fanns inget där alls.
Klart man känner sig lite blåst av pengarna.

Bussis

men ni har glömt den bästa av de bästa..MAX.....

jocke

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 augusti 2009, 16:56:32 PM
Här i Uppsala är jag verkligen inte glad på Willys. Det enda som kan göra att jag kan söka mig dit är enstaka produkter som kan finnas där och i jämförelse med Lidl har de egentligen ingen fördel alls. För ett par år sedan var det klagomål på att Lidl hade tysk mjölk. Det ändrade man på och började sälja Arlas mjölk. Så där ligger Lidl bättre till än Willys

På Willys finns det kanske 7-8 kassor, men bara två är öppna oftast. Köerna är långa och trista. Man kan undra om de medvetet gör så för att vi ska hinna titta på reklamskärmarna som finns vid köerna till kassan

I Uppsala har man räknat ut att billigaste matkassen inte är Willys utan ICA Maxi. Och då är ICA Maxi mycket bättre än Willys med ett fint och komplett sortiment och inte trista billighetsvaror som Willys kör med

Så Willys har inget positivt här i Uppsala i alla fall :(

Som sagt tidigare, willys satsar på att ha den billigaste matkassen, då går de inte med Arlas produkter rakt igenom. Men visst, willys har även produkter från arla, men inte hela mejerisortimentet. På min hemmaplan tex, har willys gävleortens mjölk, och inget från milko, detta är iof domnierande på alla butiker här i stan, för ingen här köper någon annan mjölk :)

Angående kassor kan jag hålla med, dålig bemanning ibland gör att det blir långa köer.

Hur är de uträknat att den matkassen är billigare? Är de måntro PRO's värdelösa mätning du syftar på. Den undersökning som willys grundar på är den som görs 1-2 gånger / år på ca 500 varor. Att mäta pris på samma 50 varor år ut o år in, samma period varje år,  och dessutom förvarna innan man kommer, som PRO gör, innebär att deras undersökningar inte går o lita på.
Jag förändrar era liv med detta inlägg