Huvudmeny

Mc Slask

Startat av Bussmicke, 02 augusti 2009, 23:14:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Citat från: Optimal skrivet 03 augusti 2009, 20:11:33 PM
Den och Chicken Tasty finns i stockholm.

OK då, i Kristianstad och Hässleholm hittar man inte den på menyn åtminstone, har inte fråga eftersom de enda jag ätit på McD på sistone är mindre måltider tex 2 cheese och en Cola.

Leif D

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 03 augusti 2009, 19:03:00 PM
Men hallå...! BM är anställd på ICA, och då ingår det i tjänsten att hata på Lidl. Tro mig, jag har varit ICA-anställd själv. ;)

Skulle väl inte tro de va....
BM handlar f.ö. det mesta på Coop Forum, de var jag med säkerhet.
Det handlar nog mer om att BM inte kan sluta tjata på oss andra om hur han ogillar McD och LIDL.
Är de så underligt om man tröttnar på att behöva höra detta ständigt ??

Vi lever ju i ett fritt land, var och en får väl äta vad han eller hon önskar. 
För egen del gärna husmanskost på lunchrestaurang, men ibland måste man tyvärr gå på snabbmatställen, för att det inte finns annat att tillgå. Däremot behöver jag ju kanske inte skriva detta på näsan på mina vänner varje gång jag har chansen. Sånt blir ju bara tröttande i längden.
;-)

Möllers

LIDL handlar jag på mycket dom har goda pizzor där sen säljer dom massor kläder o prylar varje vecka sen hadlar jag på ICA Hemköp ochså.
Har slutat handlat på Konsum rätt dyr affär netto hadlar jag sällan på ochså.
Men tycker mest om ICA Maxci.

Patrik

Kläder på Lidl? Låter som att det är plagg som används som trasa när man vill skita ner något billigt som man inte bryr sig om.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Möllers

Har aldrig hänt jag har köpt Kläder men dom har ellerfall.

Richard

#20
 ;D Kan ju glädja alla slaskätare att i Halmstad så finns det två Mc Donalds, två Max och en helt nyöppnad Burger King så det är bara att hugga i  ;D

Glömde att skriva vi har två Lidl och tre Netto med  :) Dessutom så ligger centrallagret för Lidl i Halmstad  och centrallagret för netto i Falkenberg  :)

Men vill man äta annat så finns, det är så många matställen och krogar i Halmstad så att man ibland inte har ett hum om vart man vill gå  ;)

HJP

Citat från: Bussmicke skrivet 03 augusti 2009, 15:55:42 PM
Finns bättre alternativ än Mc D.
Nästan vad som helst är bättre.
****
Inte för att jag skulle starta en tråd för detta fenomen, men du stöter på motstånd här, så jag ställer upp på din sida, Bussnicke - för visst handlar det om skräpmat.
Minns inte när jag åt på Mc Donald senast, undantaget en gång i USA, i maj 2007. Transfetter och vitt svampigt, sött bröd, är inget som får det att vattnas i munnen på mig. Coca Cola har jag nog inte druckit de senaste 20 åren, och hoppas att jag aldrig mer kommer att dricka den drycken.

HJP

Bussmicke

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 03 augusti 2009, 19:03:00 PM
Men hallå...! BM är anställd på ICA, och då ingår det i tjänsten att hata på Lidl. Tro mig, jag har varit ICA-anställd själv. ;)

Jag hatar Iínte Lidl bara för att jag jobbar på ICA, jag har varit inne i en Lidlbutik En gång och det räckte..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 04 augusti 2009, 00:36:29 AM
Kläder på Lidl? Låter som att det är plagg som används som trasa när man vill skita ner något billigt som man inte bryr sig om.

EXAKT
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Citat från: Richard skrivet 04 augusti 2009, 10:09:35 AM
;D Kan ju glädja alla slaskätare att i Halmstad så finns det två Mc Donalds, två Max och en helt nyöppnad Burger King så det är bara att hugga i  ;D

Glömde att skriva vi har två Lidl och tre Netto med  :) Dessutom så ligger centrallagret för Lidl i Halmstad  och centrallagret för netto i Falkenberg  :)

Men vill man äta annat så finns, det är så många matställen och krogar i Halmstad så att man ibland inte har ett hum om vart man vill gå  ;)

Centrallagret för Netto i Falkenberg har man varit ett par gånger och lastat. (Glimåkra Åkeri har ett bil + släp ekipage som distruburerar för Nettos affärer i Blekinge) Trångt nåt så in i h*****e och dåligt ställt på pallarna. Inte rakt nånstan..ett h*****e att få in sista pallen när allt buktar på alla håll och kanter

Mr G



Jag tycker att McDonalds är bra när jag reser. Jag vet alltid vad jag får var i världen jag än befinner mig. Det är relativt billigt och det går snabbt att få käket överstökat om jag är ute och rör på mig. Jag äter nästan aldrig på McDonalds när jag är hemma, men jag skulle aldrig falla mig in i att klaga på restaurangen för det.

Klagandet på McDonalds, Lidl, Ryanair och några till företag är en del av den svenska vänsterjargongen och är mest tröttsam tycker jag. Tyvärr har det också blivit politiskt korrekt att klanka ner på de företagen istället för att bedöma dem efter sina förtjänster och brister.
吉先生

RoTe

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 augusti 2009, 20:08:12 PM
Big Tasty, har de ens den kvar? Har inte sett den på ett tag.

Tror den är tillbaka nu, iaf på vissa restauranger... Åt en för inte så länge sedan.

Taunusch

Ett plus för Mc Donalds är öppettiderna. Nu verkar man den senaste tiden ha öppnat upp ännu fler restauranger dygnet runt, bland annat i Eskilstuna och Västerås...

bjalle

Citat från: RoTe skrivet 04 augusti 2009, 18:30:15 PM
Tror den är tillbaka nu, iaf på vissa restauranger... Åt en för inte så länge sedan.

Var ett tags sen jag åt ordentligt där men kan va så att den var borta när alla specialvarianter ingick i sortimentet

Stefan Lindberg

Synd bara att det har blivit så dyrt på Mc Donalds, en gång i tiden var det ett billigt alternativ.