Fuskare i busstrafiken!

Startat av Björn Ax, 31 juli 2009, 22:22:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas

Citat från: jocke skrivet 02 augusti 2009, 23:30:41 PM
Okej, men den datan är ju den som är allra lättast att manipulera, nu har jag inte använt smsbiljett på länge, men antar de inte ändrats.

Det stämmer.
Men huvudman har bestämt att förarna bara ska kolla de övre kontrollsiffrorna, resten är upp till kontrollanterna.
Att huvudman sedan tror att det är i princip omöjligt att förfalska en smsbiljett är en annan sak...

lil-sis



jocke

Råkade ut för kontrollanter 2 gånger under de år jag pendlade regelbundet varje dag, till o från plugget, vilket var från årskurs 2 i lågstadiet till År 3 i gymnasiet + ett jobbår i uppsala. En gång var med en klassresa.

Och en gång var när jag åkte på gamla Linje 23 ute vid graneberg =) Minns de så väl, för då hade jag faktiskt ingen biljett :p , åkte nämligen med en släkting som körde, dom kollade mig dock inte ens, eftersom jag var ensam på bussen.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Jonas

Citat från: RoTe skrivet 03 augusti 2009, 20:06:01 PM
Säger det samma...

Att kontrollanterna lyser med sin frånvaro är att annat problem...  :-X

lil-sis

Vi har ju inga...

Ska bli intressant att se om det blir G4S som ska kolla hos oss, jag tror det kan bli bäddat för en del konflikter på bussarna. Fast å andra sidan, hur många kontrollavgifter skrevs det ut förut? Hann ha de gamla kontrollanterna på mina turer ganska många gånger innan de slutade och inga avgifter... Nu kollar jag iofs rätt noga själv men nog missar man någon här eller där i rusningstrafik.

Jonas

Citat från: lil-sis skrivet 04 augusti 2009, 19:06:15 PM
Vi har ju inga...

Ska bli intressant att se om det blir G4S som ska kolla hos oss, jag tror det kan bli bäddat för en del konflikter på bussarna. Fast å andra sidan, hur många kontrollavgifter skrevs det ut förut? Hann ha de gamla kontrollanterna på mina turer ganska många gånger innan de slutade och inga avgifter... Nu kollar jag iofs rätt noga själv men nog missar man någon här eller där i rusningstrafik.

Jo vi kan ju hoppas att de börjar gå hos oss också och att det verkligen tar i med hårdhadskarna redan från början...

Björn Ax

Ja man kan ju alltid hoppas att det blir bra.

Hade 2 idag som försökte åka på falska SMS-biljetter.

På ena där nummret skulle stå stod det "Buss". Ja den är äkta eller hur. :P