Sportbils tråd Porsche Ferrari Corvette Lamborghini Med flera

Startat av fontheking5, 11 juli 2009, 18:24:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Utflykten till Arlöv blev lyckad . När man ser bilar som en Ferrari Enzo blir man nästan chockad och golvad ju . Jag vågade inte gå närmare än 1-2 meter i från den av respekt   :D ;D :D ;D



;D

Jobergg

2003 såg jag och hörde en Enzo för första gången i Sverige, otroligt grymt ljud på fullgas.

fontheking5

Citat från: Jobergg skrivet 14 augusti 2009, 17:23:43 PM
2003 såg jag och hörde en Enzo för första gången i Sverige, otroligt grymt ljud på fullgas.
Ja jag har bara sett en innan och det var på någon Motormässa i Malmö , ja jag kan tänka mig hur dom låter live . :)

fontheking5

För er som jag som inte kan få nog av Ferrari och Maserati , sprang på samma Ferrari Enzo och Maserati Gran Turismo som jag såg i Arlöv i går . ;D
Ferrari Enzo !!  ;D :D :)


Maserati Gran Turismo  ;D

fontheking5

Snygg Lamborghini ,Jonas  :) När jag bodde i Eslöv såg jag en gul sådan rätt så ofta .  :)
BMW Z8

Aston Martin DB9

Koeniggsegg CCX

Don Håkano

Tänkte jag kunde bidra med 2 bilder på superbilar...
Först en beg Koenigsegg..tror det var en 05´a. fotad genom skyltfönstret... stod då hos bilhandlaren i Djursholm...305 mil på mätaren och priset var 5.350.000:-....


..och sen en bil jag sett 2ggr... en gång i Waxholm och sedan denna gång på service hos Von Braun Arlandastad.... Klart speciell.. Murcilago LP640s Mattsvart med takbox..man undrar om boxen sitter kvar i 300+km/h..

fontheking5

Alfa Romeo Spider 1988 .  :) Denna modellen tillverkades från 1966-1993 och är en av Alfa Romeos största klassiker och mest kända modeller , dessutom en av dom vackraste också .  :)


Peter C

Citat från: fontheking5 skrivet 14 augusti 2009, 16:33:53 PM
Utflykten till Arlöv blev lyckad . När man ser bilar som en Ferrari Enzo blir man nästan chockad och golvad ju . Jag vågade inte gå närmare än 1-2 meter i från den av respekt   :D ;D :D ;D



;D

En del har tur. Här hemma har vi Von Braun Sportscars, återförsäljare för bl.a. Ferrari och Maserati. Så Ferraribilar tillhör vardagen, ser de varje dag ute på provkörning  8)

fontheking5

Citat från: Peter C skrivet 21 augusti 2009, 20:04:26 PM
En del har tur. Här hemma har vi Von Braun Sportscars, återförsäljare för bl.a. Ferrari och Maserati. Så Ferraribilar tillhör vardagen, ser de varje dag ute på provkörning  8)
Har tänkt åka dit någon gång , måste göra det . Till sportbilshimlen  ;D

fontheking5

Ja i Ferrari himlen spenderades Lördagen i ett härligt sensommar väder . Blev en hel bilder och film , men filmen kommer senare , orkar inte klippa i hop det i dag , ont i öronen av allt motorljud och trött också .
Men några bilder kan jag visa .
Ferrari California :

Maserati Ghibli

Ferrari 250 GT Coupe Pinin Farina

Ferrari Testarossa , tävlingsbil från 50 talet .

Maserati Ghibli Spider


fontheking5

Lite mer från Ferrari & Maserati Racing Day på Ring Knutstorp i Skåne.
Maserati MC12 Corsa Compettion , tyvärr kördes det inte med denna bilen .  755 HK och en diger tävlingshistoria som vinnare



fontheking5

Lite bättre bild på Maserati MC12 Corsa Compettion bilen  ;D