Sportbils tråd Porsche Ferrari Corvette Lamborghini Med flera

Startat av fontheking5, 11 juli 2009, 18:24:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Hej , tänkte starta en tråd för sport och superbilar som Porsche , Ferrari , Lamborghini , Maserati , Corvette och sådant . Ska bli kul att se om några svar kommer upp . Jag tänkte börja med en Dodge Viper RT/10 .



fontheking5

Lägger in en Lamborghini Diablo Roadster också .  :D Mycket ovanliga bilar , mycket sällan man ser dom . Om man ser en Lamborghini så är det oftast Gallardon . Men den är inte fel heller  :)



En interiör man säkert aldrig kommer få sitta i .


Nico


Vad gäller Vipern så var det sköna bilder av en häftig careta. Brorsan hade tidigare en 99:a och minnena från den Vipern var att det är en mycket rolig bil att köra, men den plastiga och smäckiga interiören gör att man ändå inte riskerar att 'glömma bort' att det är en amerikansk bil. Runt 500 hästar och 665 Nm gjorde att det var skjuts, passade man sig inte utan gasade till för kraftigt från stillastående så gjorde man lätt en piruett på 360° och mer.

Gick stabilt gjorde den däremot, även i farter över 300 km/h. Ett aber var dock att isoleringen runt rutorna inte pallade mer än cirka 260 km/h, sen började det tjuta något rent förj-vligt i kupén. En annan kul sak var, då vi gjorde flera turer genom Tyskland, att bilen i sig var såpass ovanlig att t.o.m. tyskarna saktade in och släppte förbi en. Allt för att få se vad det var som de fick upp i speglarna...  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ronni Bjørn Svensson

Hej
Gode billeder du har taget
Var der nogen Koenigsegg med på biltræf?
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

fontheking5

#4
Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 11 juli 2009, 20:41:19 PM
Hej
Gode billeder du har taget
Var der nogen Koenigsegg med på biltræf?
Nej ingen Koenisegg vad jag såg . Har bara sett en sådan , och det var på Motormässan i Malmö för några år sedan .

Simon Bertilsson

Det är inte var dag man ser en Diablo. Enormt vacker bil!

Jag åkte förresten med en Murcielago för några år sen. Sanslöst drag i den bilen!  8)

fontheking5

Ferrari California


Maserati Gran Turismo ,enligt mig den första riktigt snygga Masearti Coupen sedan Ghiblin slutade tillverkas 1973 .


Lamborghini Murcielago , Tyvärr tog jag bara denna bilden rakt framifrån .


fontheking5

Ferrari Testarossa , en klassiker i superbilskretsar , dock är jag inte så förtjust i fälgarna på denna , ser bättre ut med original tycker jag



MissScania




en ROUSH   Mustang :)

(första gången man försööker lägga in en bild.  funkar inte den hittar du den här http://missscania.bilddagboken.se/p/show.html?id=373380731&directlink=1     på min bilddagbok :)

Fredde

Här har vi en Ferrari 599 GTB F1 med 620 hästar...



/Fredde


fontheking5

En av mina absoluta favoritbilar . En av dom vackraste bilarna som byggts enligt mig .  Jaguar XJ220. Verkligen inte varje dag man ser en sådan . Denna bild är tagen i Ystad .


Dessa bilderna togs på Sofiero Classic 2008 . Gissa om man blev förvånad över att se den .








fontheking5

Citat från: Fredde_J skrivet 14 juli 2009, 20:28:47 PM
Här har vi en Ferrari 599 GTB F1 med 620 hästar...

/Fredde
Snygg den , såg en sådan ute på vägen när jag väntade på lastbilar  :), höll på att tappa andan när jag såg den , tog en bild men den blev kass men jag har andra bilder på den modellen . 

fontheking5


Fredde

Citat från: fontheking5 skrivet 14 juli 2009, 20:35:07 PM
Snygg den , såg en sådan ute på vägen när jag väntade på lastbilar  :), höll på att tappa andan när jag såg den , tog en bild men den blev kass men jag har andra bilder på den modellen . 

Ja här i Nacka finns det bilar av alla sorter registrerade (Bentley, Ferrari, Porche, Lamborghini etc). Dock inte alltid kameran är med.