Tips inför Malmöresa

Startat av yngrot, 26 maj 2009, 22:26:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Frugan och jag har bokat in oss på en lite resa till Malmö. Vi åker tåg ner 15/6 åker hem 17/6.. Är det nån som har tips på trevliga saker att hitta på ??  Vi har tänkt åka till Köpenhamn oxå..  Malmökort finns ??? Fria resor med buss och dylikt...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

Malmökort har jag aldrig hört tallas om men du kan kolla på skånetrafiken finns massor kort där annas kan du ha sommarkortet men det gäller bara hella skåne då inte danmark.

http://www.skanetrafiken.se/templates/StartPage.aspx?id=2182&epslanguage=SV

Jonas Strömblad

Får jag föreslå biljetten Öresund runt. 199:- kostar den och gäller för ett varv runt sundet, dvs Malmö-Helsingborg-Helsingör-Köpenhamn-Malmö (el. omvänt).
/J

Simon Bertilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 27 maj 2009, 10:53:36 AM
Får jag föreslå biljetten Öresund runt. 199:- kostar den och gäller för ett varv runt sundet, dvs Malmö-Helsingborg-Helsingör-Köpenhamn-Malmö (el. omvänt).
/J

Tänk dock på att den enbart gäller på Skånetrafikens och DSB's tåg + Scandlines och ACE Link. Den gäller alltså inte på bussar eller danska lokalbanor.

Walter

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 27 maj 2009, 12:57:05 PM
Tänk dock på att den enbart gäller på Skånetrafikens och DSB's tåg + Scandlines och ACE Link. Den gäller alltså inte på bussar eller danska lokalbanor.

Enligt Skånetrafiken gäller den numera även på alla region och stadsbussar i Skåne, samt alla Movias bussar och Metron i Köpenhamn.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

CD

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 27 maj 2009, 10:53:36 AM
Får jag föreslå biljetten Öresund runt. 199:- kostar den och gäller för ett varv runt sundet, dvs Malmö-Helsingborg-Helsingör-Köpenhamn-Malmö (el. omvänt).
/J

Kostar 249 sen 1/5 men det gäller på alla bussar och tåg i Skåne samt i fd HT-området? i Danmark under 2 dagar, dock får man passera sundet en gång på bron och en gång med färja.

Jonas Strömblad

Vem f-n vill åka buss?  ::)
/J (buss e bara kul att köra  ;D )
PS Tack för uppdateringarna  :) DS

yngrot

Tack för tipsen...  gillar inte heller åka kör heller själv för då vet man hur bra det går.. ;)


Skulle gärna ha tips om nått trevligt matställe.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina