Amerikanska Muskelbilar

Startat av fontheking5, 12 mars 2009, 15:58:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Och jag skulle vilja ha en svart Charger med plåtfälgar o 440 under huven, som den de sköna kostymklädda mördarna i Bullitt körde...

Stefan Lindberg

Citat från: Björn Forslund skrivet 13 mars 2009, 10:50:59 AM
Och jag skulle vilja ha en svart Charger med plåtfälgar o 440 under huven, som den de sköna kostymklädda mördarna i Bullitt körde...

Det är något visst med muskelbilar utan massa lull-lull.
Plåtfälgar med små centrumkapslar är helrätt.

fontheking5

Såg den här snygga Camaron på Power Street Finals Reunion på Meca Raceway 2008 .


fontheking5

Ford Mustang BOSS 302 , fotad på samma ställe som Camaron

Björn Forslund

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 13 mars 2009, 13:12:45 PM
Det är något visst med muskelbilar utan massa lull-lull.
Plåtfälgar med små centrumkapslar är helrätt.


Absolut....att stå vid rödljuset med en anonym bil med potent maskin som mullrande gungar bilen i takt med vridet, det är fint. Sedan trycka på gasen....
Läste f ö om filmen "Bullitt", att man köpte ett par standard Charger 440 Magnum hos en bilhandlare för inspelningen. Dessa fick sedan hålla igen för att Mustangen skulle hinna med under inspelningen. Mustangdiggarna får ursäkta, men det stod att Moparbilarna "i princip kunde cirkla runt Mustangen" under inspelningen..

fontheking5

Citat från: Uffe D skrivet 13 mars 2009, 10:37:06 AM
Jag skulle vilja ha en knallorange Charger, liknande den i "Dukes of Hazard" :)
Det ska väl komma en sådan till Elmia i påsk till Custom och Perfomance mässan . Ja en Charger 68-70 hade jag mer än gärna haft , färgen kan kvitta även jag också är ett stort General Lee fan .

Stefan Lindberg

Pontiac GTO 1970 "The Judge"
Vet inte om det är en äkta The Judge men dekalerna satt i allafall på plats.




Stefan Lindberg


fontheking5

Härliga bilder från er alla . Pontiac Le Mans 1972

Tidig vacker Ford Mustang . Den snyggaste Mustang modellen enligt mig .

fontheking5

Vad sägs om 2 Shelby Mustanger ? Det är inte illa det . Den första är av allt att döma en Shelby GT500 , the king of the hill på sin tid . Den andra är troligen en GT500 också men jag är inte säker på det .


fontheking5

Tänkte visa en Pontiac GTO till , denna är från 1968 .

fontheking5

Tänk att man bodde granne men en sådan här en gång . Troligen är det denna också .Pontiac Trans Am 1978 . Himla gott muller i den bilen .

fontheking5

Dodge Challenger R/T 440 1970 . I Min favoritfärg Plum Crazy , kan det bli bättre ? En Hemi i såfall .

fontheking5

Hittade den här legenden i mitt fotoarkiv . En kopia av Steve McQueen  Mustang GT390 som han körde i filmen Bullit . Tyvärr inte originalet men den är likadan i alla fall och den är GRÖN .

fontheking5

Buick Riviera , en av dom snyggaste USA bilarna .