Korvkioskar (Visa dina bilder på gatukök)

Startat av Mr G, 10 juli 2007, 13:22:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Å fan. Det var bland det grövsta jag har sett. Klart vulgärt måste jag säga. Men varför inte? Det går ju inte gärna att inte se och minnas om man har vägarna förbi.
吉先生

Andreas Ljungqvist

Ja nu blandar jag mig i lite här oxå.. Här kommer Tydingesjöns camping's korvkiosk.. Notera KBS skylten..


Kent Skoog


Kent Skoog

Denna tråden somnade tyvärr in ganska snart. Jag gör ett nytt försök.



Centralgrillen vid Kanaltorget i Säffle.

Cyklisten

En korvkiosk nära Lunds Centralstation, ibland har de öppet... har fler gatuköksbilder, men denna tyckte jag var den mest intressanta.


Simon Bertilsson

Citat från: Cyklisten skrivet 11 april 2008, 22:16:52 PM
En korvkiosk nära Lunds Centralstation, ibland har de öppet... har fler gatuköksbilder, men denna tyckte jag var den mest intressanta.


Det har ett rätt charmigt utseende måste jag säga. Själv har jag aldrig sett dem hålla öppet. Det är nästan så man tror att kiosken är övergiven...  ::)

JB

Citat från: Carl W skrivet 15 juli 2007, 22:39:10 PM
Norrtälje får man väl räkna till Stockholmsområdet. Det tillhör Stockholms län och merparten av bussarna vid nämnda busstation är SL-bussar, dvs Storstockholms Lokaltrafik.

Fast bara för att en ort ligger i Stockholms län behöver den väl inte ligga i Stockholmsområdet? Med samma resonemang ligger väl Kristianstad i Malmötrakten och Skutskär i Uppsalaområdet.

/Jonas

a32

Kul tema med gatukök!

Ursäkta lite off-topic från detta ämne, men idag så jag en Merca med regnr Mr G , var det din merca Mr G?
Hann tyvärr inte få upp kameran och knäppa en bild.

/a32   ;)

Stefan Lindberg

Så vräker vi upp detta gamla slumrande ämne på banan igen.
Här får ni en Korv Kiosk och inget annat ... verkligen Back to Basics

Mariaplan i Göteborg en dag i Juli 2009

Bengt Jönsson

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 17 december 2007, 21:24:39 PM
Denna tråd förtjänar verkligen att skakas liv i igen.

Walls kiosk vid E45 mellan Nol och Älvängen är en klassiker som snart går i graven.
utbyggnaden av E45 pågår för fullt och Walls kiosk är inlöst av Vägverket och
skall rivas inom några veckor.




Näääää....  :'(
Då blir bara kiosken strax norr om Alingsås och som ligger vid E20 strategiskt placerad vid en gammal vägstump av denna från 30-talet som blev rastplats på 50-talet kvar som gammalt klassiskt "korvmoj"
Denna korvkiosk bygger dessutom ut med en större serveringsdel.. ! ;D

/Bengt

Stefan Lindberg

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 18 juli 2009, 21:32:31 PM

Näääää....  :'(
Då blir bara kiosken strax norr om Alingsås och som ligger vid E20 strategiskt placerad vid en gammal vägstump av denna från 30-talet som blev rastplats på 50-talet kvar som gammalt klassiskt "korvmoj"
Denna korvkiosk bygger dessutom ut med en större serveringsdel.. ! ;D

/Bengt

Korvtjorren i Alingsås var ju dessutom med i TV-serien "Hem till Byn" då Per Löfgren och Karin Dahl hade gift sig och stannade på hemvägen för att käka "bröllopsmiddag".
Har dessutom för mig att dom åkte i en Amazon ... var det en kombi ?

yngrot

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 10 juli 2007, 21:23:14 PM
En gammal klassisk kiosk vid vägkanten i Gärdhem utanför Trollhättan.
Jag har ingen aning ifall det har krängts korv i denna kiosken
men chansar ändå på att lägga upp den.
Nu verkar den tyvärr bara stå och vänta på slutet.





När denna var öppen får några är sen så såldes ingen korv. Men längre tillbaka i tiden möjligt men tror inte det. Har själv handlat där några gånger men säkert mer än 10 år sen
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Richard

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 december 2007, 22:24:29 PM
Pølsemannen har förutom gatuvagnarna också ett antal fasta försäljningsställen, bistron. Finns på flera stormarknade, t ex Coop Forum i Borås. Denna är mer omfattande en röde pölser och finns alltså inomhus. I gatumiljö har de bara mobila enheter.


Det stämmer bra det i Halmstad finns det två pölsemannen en mobil på stora torg och en fast inne på Eurostop.

RoTe

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 10 juli 2007, 18:12:35 PM
Hmm... Klassisk korvkiosk i Solna...
Den har ingenting med företaget Solna korv att göra (mer än att de handlar där)?
Intressant företag förresten. I Stockholmstrakten kryllar det av Solna Korv-korvkioskar, men utanför Stockholmsområdet finns det inte en enda.

Räknas Österbybruk till Stockholmsområdet? :)