Bildefterlysning Alstermo

Startat av Christoffer, 01 oktober 2008, 19:07:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christoffer

Hej!
Så har då även jag lyckats hitta hit till detta forum igen efter ändring av webbplats (gm tips från kollega) :)

Gör en liten efterlysning igen på bildfronten, i förra forumet efterlyste jag bilder på gamla SJ-vagnar (2724, 29XX) och från Alstermo Busstrafik. Vad jag minns så fanns det glädjande nog bilder på dessa vagnar, men det dök vad jag såg aldrig upp någon bild från Alstermo Busstrafik.

Finns det möjligen någon här i forumet som kan tänkas ha lite bilder på just Alstermo Busstrafiks bussar? Minns att min far ibland lånade Volvo Wiima och Deltaplan för församlingsresor åt Ålems församling, men man var ju för liten då för att fånga det på bild :(
I slutet på -70talet och början på -80-talet så var det även vanHool som utnyttjades. Bussarna var vad jag minns väldigt välskötta och det var verkligen med stort nöje man fick följa med upp till Alstermo och hämta/lämna bussar.

Är det dessutom någon som besitter äldre bilder (typ 70-80-90-tal) från Kalmar busslinjegrupp och linjerna runt Mönsterås-Blomstermåla-Timmernabben-Ålem så skulle det vara väldigt skoj att få se dem.

MVH
Christoffer Frostensson