Broar (Visa dina brobilder)

Startat av JAB, 01 september 2008, 17:21:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan Lindberg

VGJ:s gamla järnvägsbro över Nossan i Nossebro


JAB

En GC-bro i Deje (varken mer eller mindre)


AJ Anders Johansson

as_3555.jpg



Ås
Utan för Linköping
 2008-08-05

JAB

Utsikt från Nedre Ulleruds kyrka, med järvägsbro och pyloner för timmerflottning (tror jag de heter), men vad används tornet till ?


Henrik Palmqvist



Denna bro binder samman Paradise Island med Nassau.

/ Henrik

JDS

#50

En bro som många i det här forumet har sett, men kanske inte så ofta från det här hållet.


Den som vill får gärna gissa, men inte Staffan för han visste bättre än jag var den finns!  ;)


Oxberg.


En lite annorlunda brobild.

Henrik Palmqvist

Citat från: JDS skrivet 05 oktober 2008, 11:44:30 AM

En bro som många i det här forumet har sett, men kanske inte så ofta från det här hållet.


Ser ut som Danvikstullsbron. ? . Med busskörfältet till höger i bild. Du kommer från stan och är påväg söderut.

/ Henrik

JAB


Peter Sandström

Jag var lite osäker på i vilken tråd jag skulle lägga denna bild, men eftersom kyrkan syns så dåligt så valde jag bro tråden ;)
Platsen är Sunne

Peppe

#54
Stavanger


JAB


Henrik Palmqvist

Broarna som förbinder Miami med Dodge Island.



/ Henrik

BMJ

Väcker liv i denna tråd genom en liten gåta.
a)Var ligger bron?
b)Vad heter vattendraget?

Bilden tagen 17/7-08

Stefan Lindberg

Uddevallabron är en vacker skapelse


Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 28 januari 2009, 01:02:49 AM
Uddevallabron är en vacker skapelse



Håller helt med om att det är en fin bro, i synnerhet om man ser den från lite håll. Men varför ändrade man namnet Sunningebron till Uddevallabron. Det första namnet var lite poetiskt med dragning åt Evert Taube. Uddevallabron låter ju bara tråkigt - och kan lätt leda till förväxling. Första gången jag hörde att man skulle köra över Uddevallabron och sedan till vänster vid Torp drog jag den uppenbarligen felaktiga slutsatsen att man skulle köra in i Uddevalla.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)