Huvudmeny

Tips/råd ang lgh

Startat av Zella, 03 juli 2008, 18:33:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

I höstas var jag på anställningsintervju på Hornsberg... passade på att gå på informationsmöte ang ersättningstrafiken på farstagrenen. Allt såg ljust ut... det enda som satte stopp var bostad... kanske var dumt att ge sig in i leken innan man fått en hörna nån stans i stan. Jag står i stockholms stads bostadskö på en del adresser har jag så låg köplats som 8 medans på en del andra så har jag plats 350... jag söker också byte på björnsbytare.se... blocket är jag inne på ett par gånger om dan.

Tanken var att köra i innestan... men skaffa jag boende nära ett annat busslink el swebusgarage blir det nog där jag ansöker om jobb... enda sedan jag tog busskort 2001 har drömmen alltid varit att köra där uppe.

I värsta fall får man hyra ett rum i 3 månader och sedan ständigt vara på jakt på nytt boende efter 3-6 måmader.

Även tanken att köpa är aktuell men ekonomin till kontantinsattsen är ett hinder.

Tips & råd och ev erbjudanden motages gärna.  ::)

Patrik



Magnus_J

det sägs ju att det inte ska vara så svårt att få lägenhet i tex sollentuna. och andra ytter områden.
Det är inte så nära till innerstan men ändå.

Zella

Det går väll att pendla till Kristineberg, Stadshagen eller Thorildsplan om man hitta ngt i ytteromr... annars så kan man ju köra i ytteromr... det krävs nog lite planering för en flytt... ska minimera mitt boende här i gbg genom att hyra ut 1 el 2 av rummen i min 3:a på så vis dra jag in pengar till en ev kontantinsats... så då kommer jag förmodlingen upp till hösten 09 om inte tidigare då jag väljer att vara inneboende och hyr ut hela min lya... nån stans måste man ju börja.

Köplatserna variera från gata och område... undra vad dom innom parantes betyder  ???.








jocke

De flesta banker brukar vara villiga att låna till kontantinsatsen med. Vet dock itne hur de är nu, när reporäntan precis höjdes med 0.25 procentenheter.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

mjtag

Citat från: Tomas Fransson skrivet 03 juli 2008, 21:55:21 PM

Köplatserna variera från gata och område... undra vad dom innom parantes betyder  ???.


Hejsan!
Svaret på den frågan har du visserligen under Hjälpmenyn på bostadsförmedlingens hemsida men jag bifogar det här.

Läget just nu:
"Första och sista annonseringsdag" - under denna period kan du anmäla ditt intresse för lägenheten.
"Preliminär plats" - siffran anger vilken preliminär plats du har i förhållande till de andra som anmält intresse för lägenheten.
Siffran inom parentes visar hur många som har anmält intresse för lägenheten.
"Längsta kötiderna" - visar en lista över de som har de 5 längsta kötiderna just nu.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

JB

Citat från: jocke skrivet 03 juli 2008, 22:08:28 PM
De flesta banker brukar vara villiga att låna till kontantinsatsen med. Vet dock itne hur de är nu, när reporäntan precis höjdes med 0.25 procentenheter.

Jo, men då blir det topplån till högre ränta. Och räntan har ju precis gått upp och vad det verkar på riksbanken kan det bli tal om fler räntehöjningar.

/Jonas

jocke

Citat från: JB skrivet 04 juli 2008, 00:26:23 AM
Jo, men då blir det topplån till högre ränta. Och räntan har ju precis gått upp och vad det verkar på riksbanken kan det bli tal om fler räntehöjningar.

/Jonas

Jo är jag medveten om. Suger dock rejält på de där. Tipsade bara om att de faktiskt har gått iaf. Även om de flesta banker nog är försiktiga med de nu.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Magnus_J

jag ska iaf hålla öronen öppna om man hör nåt.
isåfall återkommer jag.

Zella

Citat från: Magnus_J skrivet 04 juli 2008, 10:00:46 AM
jag ska iaf hålla öronen öppna om man hör nåt.
isåfall återkommer jag.

Hygligt Mange  8)

Tack alla andra för tipsen å råden  ;)