Utsikt från förarplats.

Startat av Nupski, 22 juni 2008, 00:57:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski


Linje 86 lämnat Gråberget bakom mig på väg mot stadens centrum


Lämnat Berzeligatan riktning Frölunda med linje 50.


Sista dansen för kvällen sväger av mot Fiskebäcks småbåtshamn med linje 98.

Ja jag stod still med bussen när bilderna togs.

Nupski



Önnereds Hamnväg, Västra Frölunda 2008-06-22

Ovädret är på väg in med blixt och dunder när bilden tog hade det precis börjat regna. Sekunderna efteråt så kom skyfallet.

Nupski



Södra Särövägen, Billdal 2008-06-23

Står på hållplats Billdal och blickar ut mot havet. Molnen tornar upp sig för mer regn. Svensk sommar när den är som bäst.

Jonas Strömblad


Får väl fylla på tråden med en bild på utsikten från min förarplats igår! Jag kör precis ombord på Vägverksfärjan Jupiter medan Amorella på väg från Åbo till Stockholm passerar framför.
/J

Nupski



Länsväg 158, Billdal, 2008-06-26

Klockan är 01:25 och jag är på väg in till depå och det börjar ljusna ute. Inte mycket trafik så här dags.

OBS! Testade ett nytt prgram på mobilen som kan ta sekvensiella bilder med visst tidsgap, så telefonen låg på instrumentbrädan och tog bilden utan min hjälp. Så bägge händerna befann sig på ratten.

Nupski



Götaplatsen, Göteborg 2008-06-26

Klockan är snart midnatt och är på väg mot Brottkärr för sista gången den här kvällen. Poseiden sprutar vatten och precis när jag tar bilden kommer en taxi och stannar. Blev jagad av en sån där taxigök från centralen inte just denna en av de andra 1000 flugorna som surrar runt i stan natt efter natt och spyr ut avgaser till ingen nytta, han tyckte att jag trängde mig när jag hade haft på blinkersen i 20 sekunder och inte sett någon tillstymmelse till bil i spegeln. Men just som jag bytt fil såg jag en taxi kasta sig ut bakifrån.

Nupski



Sisjövägen, Askim 2006-06-27

Hållplats Varpemossen en fredagskväll.

Simon Bertilsson


Simon Bertilsson


Nupski



Bergsjövägen, Göteborg 2008-06-29

På väg ner från höjderna i Bergsjön. Fick göra ett ofrivilligt stopp då en grabb tyckte det var skoj att springa över vägen han var nog självmordsbenägen eller nåt, så då kan man passa på att ta ett kort. Kortedala syns rätt fram.

Jonas Gustafsson

Roligt med alla dina miljöbilder från Göteborgs gator, Tomas!

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Nupski



Hästeviksgatan, Västra Frölunda 2008-07-01

Står och väntar in tiden vid hållplats Tångudden och blickar ner mot Göta Älv. Tittar man i backspegeln ser man Nya Elfsborgs fästning byggd på 1600-talet för att skydda älvmynningen. Tittar man på bilden ser man en äkta göteborgsk lyktstolpe tillverkade av Göteborgs mekansika verkstäder.

Nupski



Skeppsbron, Göteborg 2007-07-03

Då har den här dagen gått. Står och blickar ut över älven för att vinna några sekunder, lätt att bli för tidig med linje 86. Det blev inte mycket kört idag, krockade med en polisbil. Så rapport skrivning och allt annat fick avklaras innan jag kunde börja köra igen.

Det vart varmt idag värmen äntligen tillbaka. Igår natt när jag kom hem var det 9 grader i natt 15 och fuktigt. Imorgon lovar de högsommar värme.

Hagri

Citat från: Tomas skrivet 03 juli 2008, 01:52:39 AM
Det blev inte mycket kört idag, krockade med en polisbil. Så rapport skrivning och allt annat fick avklaras innan jag kunde börja köra igen.

Mindre kul antar jag.
Lite nyfiken.  Hur blev kontakten med polisen efter den närkontakten.

Simon Bertilsson

Aj... Har själv touchat en personbil en gång, och den proceduren är inte rolig alls. Att göra detsamma med en polisbil låter ju verkligen inte som någon hit.  :P