Visa framfötterna fotografer...

Startat av Patrik, 03 maj 2008, 01:43:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 03 maj 2008, 22:23:15 PM
Inspirerad av Patriks idéer tog jag en omväg hem från jobbet i kväll, då jag inte planerat för fototur hade jag bara G9:an med idag.



Oj, han överraskar positivt...

Bussmicke

Tack, fick syn på Getingen som troligen krockat med en för getingen mötande bil.
Detta var också första "Macro"-testet med den kompaktkameran..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Formeln var för avancerad för mig, men wikipediasidan förklarade det hela på ett bra sätt.
Jag försöker oftast komponera mina bilder, ungefär efter gyllene snittet eller tredjedelsregeln.

Möllers

#49
Denna bilden hade ja kameran på marken var svårt att fota med jag lyckades bra tycker jag  ;D
Man lär sig nytt hella tiden .

JB

Citat från: Bussmicke skrivet 03 maj 2008, 22:23:15 PM
Inspirerad av Patriks idéer tog jag en omväg hem från jobbet i kväll, då jag inte planerat för fototur hade jag bara G9:an med idag.

Det är väl inte så bara. Har själv en G7 och tycker det är en mycket trevlig kamera. Tillräckligt liten för att man ska kunna ha med den jämnt men ändå med stora möjligheter till egna inställningar.

/Jonas

JB

Citat från: Bussmicke skrivet 03 maj 2008, 22:17:27 PM
Kunde du inte hitta en mer obegriplig sida? ;)

Om du så önskar ;). Gyllene snittet kan också beskrivas som:

Läs mer på http://mathworld.wolfram.com/GoldenRatio.html

/Jonas


Ersa

Citat från: Patrik skrivet 03 maj 2008, 20:59:23 PM
Men den här var bra, snygg silhuett och knappt nåt brus alls.

Tack. Den ingår i en serie bilder med taklampor från denna vinkel, samt andra saker ut skumma vinklar och vrår från hus som ägs av olika medlemmar i en släkt. Slutresultatet ska bli en tipsrunda till en släktträff, med frågan "Var är vi?" på varje blad.

Patrik


Peter Sandström

Tyvärr missade jag toppen på björkarna, skulle bilden må bra av att beskäras annorlunda?

Patrik

Citat från: Peter Sandström skrivet 04 maj 2008, 14:29:20 PM
Tyvärr missade jag toppen på björkarna, skulle bilden må bra av att beskäras annorlunda?


Ja, jag kan se framför mig att topparna är kvar och att allting flyttas lite åt höger beroende på vad som finns utanför bild till vänster.

JB



Stefan Lindberg

En bild tagen idag i Gräfsnäs Slottspark


Patrik

Här har vi nån som kan sin sak, HDR såg man direkt att det var  :)