Göteborg inte bara GS

Startat av Anders Forsberg, 04 april 2008, 16:20:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Det var/är inte bara Göteborgs Spårvägar som man finner i Göteborg. En bild från bussterminalen på Heden där man än i dag finner bussar mot Partille.


Anders F


Jonas Gustafsson

Oj vilken nostalgikick. Har nästan glömt hur det såg ut när kiosken låg i mitten av busstationen med Partillebussarna på norra sidan och Kålleredsbussarna på södra.

Härifrån åkte jag hem med 515 många gånger.

Bilden är tagen efter 1982 (innan dess fanns inte linje 515) men inte så många år efter, gamla kiosken revs väl någon gång mellan 1985 och 1990 (pinsamt att jag inte kan precisera det mer än så...)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

yngrot

Finns det någon som har bild på andra sidan av kiosken där Kållerredsbussarna körde?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Gustafsson

Enligt en källa som är bättre på årtal än jag revs gamla kiosken 1987.
Bilden är alltså tagen mellan 1982 och 1987.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

S Svensson

Troligen avses ombyggnaden cirka 1989. Minns när en av förarna på LB visade mig en ritning över hur det skulle bli efter ombyggnaden.
Men utseendet har förändrats lite ibland. Det fanns en bensinstation där och en bussparkering där veckoslutstrafiken gick tidigare. Kan Heden byggts om ca 1973 och 1989??

Jag får inte fram bilden utan får fram ett rött kryss.