Bildsvep från sundets pärla med omnejd

Startat av Gano, 23 maj 2020, 13:21:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Samtliga bilder är tagna den 22-05/20.



En något vilsen Arriva 6677 kom körandes längs Järnvägsgatan på linje 7 mot antingen Brohult, eller Dalhem, men skyltsystemet visade Gustavslund istället. På sistone har fel som detta blivit väldigt vanligt mot att tidigare varit väldigt ovanligt.




Vi rör oss något österut till Bergaliden och hittar Arriva 2111 på linje 4 mot Ramlösagården via Helsingborg C.



Strax därefter kom en Omnilink ankommandes från Ängelholm längs linje 506. Nobina 7519 var bussen.



På samma plats fast i andra riktningen kom Arriva 2101 med linje 4 mot Västergård.



Vi rör oss vidare. Vid Trädgårdsgatan kom Arriva 6676 rullandes på linje 8 mot Rosengården Centrum. Snart är det ett år sedan 8:an slutade trafikera Lundsbäck och Rosengården Centrum blev ny ändhållplats.




Längre norrut vid Kopparmölleplatsen sågs Arriva 6679 rulla på linje 3 mot Humlegården. Det blir spännande att se om det kommer fler MAN från Halmstad inom kort när Arriva tappar trafiken i Halland. Även om jag själv hoppas på att de flyttar Scania bussarna hit, även om det inte är särskilt troligt. Det kan nämnas att för en månad sedan sattes 6680 och 6681 i trafik i Helsingborg.







Vi lämnar den pulserande staden och beger oss till Arild. Cirka en timme norr om Helsingborg. Här ses Nobina 3747 ankomma till ändhållplatsen för linje 223, Arild bussplatsen. Strax därpå återvände bussen mot Höganäs med linje 223, där den i sin tur fortsätter mot Helsingborg med linje 220.




Sist ut blir den lilla stadsbussen i Höganäs, Nobina 1001. Den står här vid den sydligaste ändhållplatsen, Höganäs Sporthallen och inväntar avgång mot Långaröd via Centrum på linje 201.

Bussmicke

Vilka bussar bilr det som flyttas från Halmstad till Helsingborg?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Det vet jag inte, om det ens blir några fler, men 6680 och 6681 sattes i trafik i Helsingborg under april och jag skulle förmoda att det kommer någon eller några till under sommaren. Om så blir fallet kan säkert någon annan svara på bättre än jag.