Huvudmeny

Arriva Stockholm

Startat av Svenn Erik Nielsen, 28 februari 2019, 17:32:57 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Filip S

Citat från: david96 skrivet 01 juli 2019, 22:53:56 PM
Och var är Arriva 7916 någonstans? ???
Jag har inte sett den där bussen häromdagen.

Den är kvar på Ekerö. Bara inte varit ute i trafik så mycket på senaste har jag märkt.

Fredde

Citat från: david96 skrivet 01 juli 2019, 11:14:45 AM
ARRIVA 7008 kom till råsta idag.
Jag såg den ledbussen alldeles nyss.

Åkte den precis på 25B.

buskörare

Flera 70-vagnar går i norrortstrafik nu. Bara röda hittills, de blå är inte ute och far vad jag sett.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 02 juli 2019, 18:11:35 PM
Flera 70-vagnar går i norrortstrafik nu. Bara röda hittills, de blå är inte ute och far vad jag sett.

Tack för uppgiften! Jag har sett 7011 (röd) på linje 611 och, om jag såg rätt 7018 (blå) på linje 670, men jag kan ha sett fel gällande den sistnämnda.

Jag såg förresten tre av Norrorts gamla Hollands-Scanialedvagnar med borttagna inv.nr. och saluvagnsskyltar (gröna skyltar) på väg norrut på E18 Norrtäljevägen i eftermiddags. Kanske på väg till utlandet via Kapellskär?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 juli 2019, 16:42:37 PM
Tack för uppgiften! Jag har sett 7011 (röd) på linje 611 och, om jag såg rätt 7018 (blå) på linje 670, men jag kan ha sett fel gällande den sistnämnda.

Jag såg förresten tre av Norrorts gamla Hollands-Scanialedvagnar med borttagna inv.nr. och saluvagnsskyltar (gröna skyltar) på väg norrut på E18 Norrtäljevägen i eftermiddags. Kanske på väg till utlandet via Kapellskär?

De ska ju bort, så kanske är det dit dom åker. Det står väl ett gäng kasserade bussar på LBC också har jag hört, men grön skylt tyder väl på nått annat än uppställning på LBC.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 04 juli 2019, 08:43:04 AM
De ska ju bort, så kanske är det dit dom åker. Det står väl ett gäng kasserade bussar på LBC också har jag hört, men grön skylt tyder väl på nått annat än uppställning på LBC.

Precis, inga av dessa verkar ha varit i linjetrafik sedan sommartidtabellen trädde i kraft. Jag har heller inte sett några röda Volvo B9S i trafik för Norrort sedan dess. Däremot är en hel del blå Volvo B9S fortfarande kvar i Norrortstrafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 juli 2019, 12:45:31 PM
Precis, inga av dessa verkar ha varit i linjetrafik sedan sommartidtabellen trädde i kraft. Jag har heller inte sett några röda Volvo B9S i trafik för Norrort sedan dess. Däremot är en hel del blå Volvo B9S fortfarande kvar i Norrortstrafiken.

Jag har faktiskt inte tänkt på att det inte är några röda, men nu när du säger det så! Blå lär vi behöva, Vaxholm går ju upp i trafik sommartid (framför allt på helgerna) och det räcker inte om vi skulle slopa alla blå B9 utan att ha ersättare.
Såg förövrigt 7018 på 670 idag, så du hade alldeles rätt där.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 04 juli 2019, 18:49:25 PM
Jag har faktiskt inte tänkt på att det inte är några röda, men nu när du säger det så! Blå lär vi behöva, Vaxholm går ju upp i trafik sommartid (framför allt på helgerna) och det räcker inte om vi skulle slopa alla blå B9 utan att ha ersättare.
Såg förövrigt 7018 på 670 idag, så du hade alldeles rätt där.

Ja, jag kan tänka mig att det vore dumt att slopa äldre blå ledvagnar när belastningen ökar under sommaren. Vi får se om några blå B9S blir kvar när alla f.d. Märstavagnar som ska bli blå har satts i trafik.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 04 juli 2019, 18:49:25 PM
Jag har faktiskt inte tänkt på att det inte är några röda, men nu när du säger det så!

Minst en röd verkar vara kvar, om än inte i linjetrafik. 8170 användes till förarutbildning i dag. Denna vagn har fräschats upp utvändigt och ser nästan ut som ny på utsidan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 08 juli 2019, 11:32:16 AM
Minst en röd verkar vara kvar, om än inte i linjetrafik. 8170 användes till förarutbildning i dag. Denna vagn har fräschats upp utvändigt och ser nästan ut som ny på utsidan.

Står ett tiotal röda B9 på Täbydepån. Även 8168 och 8123 är relativt nylackade, vet inte varför.

Fredde

Råsta har väl ett gäng B9S kvar,någon som vet hur många?

Peter Rost

Citat från: Fredde skrivet 08 juli 2019, 18:22:36 PM
Råsta har väl ett gäng B9S kvar,någon som vet hur många?

I Råsta finns 13 st B9S:

8101-8113.

Peter Rost

Citat från: buskörare skrivet 08 juli 2019, 11:55:22 AM
Står ett tiotal röda B9 på Täbydepån. Även 8168 och 8123 är relativt nylackade, vet inte varför.

Är dessa B9:or i trafik eller är de avställda?

buskörare

Citat från: Peter Rost skrivet 09 juli 2019, 03:44:46 AM
Är dessa B9:or i trafik eller är de avställda?

Ingen aning. Kollade inte så noga vilka det var. Kan kolla några om jag ska dit nått i veckan. Är bara där om jag har tvätt och tank på schemat.

Fredde