527 till Täby vägskäl

Startat av Hasse L, 10 november 2009, 17:02:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L



6827 har just vänt i vägskälet såsom de flesta turer på 527 gjorde innan....



....slingan i Fornboda färdigställts i september 1971, varefter backningarna upphörde vid båda platserna. ¨Raketen¨ 6458 på bilden. På vintern lärde man sig att köra runt i motsatt riktning. Antagande att kraftledningen inte har flyttats, bör väl dagens vändplats finnas ett stycke längre bort (till höger om vägen).

Senare tillkom även en vändslinga i anslutning till Täby vsk. Vet någon mellan vilka år den användes?

NHK

Hasse jag måste ge en eller flera eloger för alla Dina fina bilder.

Kan hälsa från Gunnar. Vi lunchade igår och även han prisade Dina bilder

Nils-Henrik



groenis

Vändslingan Täby Vsk.
Där vände jag ibland när man blev satt på Sollentuna linjerna mellan -83 - -88
Tror jag hade en passagerare en enda gång hela linjesträckningen på 527 som skulle till stallet bakom den andra vändslingan

Kort anekdot satt en kväll på 528 och körde mot Johnny det nya fikarummet var på andra sidan nya järnvägsöverången (bron) gott om tid innan avgång satte mig tillrätta i förarstolen och vaknade av ett tutande,
det var Johnny som garvade han frågade om jag sov skönt så snabbt det bara gick till stolpen
misstänkte att nu blir det klagomål från passagerna men det enda jag fick höra var
-Var det skönt med en tupplur?

/Lennart

Jonas Sandqvist

Njuter också av dina fina bilder. Skärpa o motiv är alltid outstanding  :D

Tusen tack  :)

Hälsar Jonas

Robert Brink

Underbara bilder! Bara att tacka och ta emot! Är ju från en tid strax före jag började åka som grabb med min far, som körde på Råsta under 70 talet!

//R