Anropa till Busslink buss

Startat av Frässe, 23 februari 2008, 06:00:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Citat från: Nico skrivet 24 februari 2008, 02:28:06 AM
Jovisst, och kommer det igång så att alla ska utrustas med ett sådan kort så lär troligen respektive entreprenör få slanta för det...   ;)

Jo precis, Men jag menar om han ska köra på ex. Måndag. Så behöver han inte tänkte på färdskrivarkort  ;)

Wetjo

Citat från: Frässe skrivet 24 februari 2008, 00:23:34 AM
Till Robbes
Citerar: >"Vad det gäller digitalfärdskrivare och kort ja egentliogen gäller detta all körning med färdskrivare så om du kör en linje mer än 5 mil så måste du ha färdskrivaren i gång likaså om du får en beställnings tur dvs att någon hyrt hela bussen måste du ha färdskrivare i gång oavsett längd på resan.">

Även på tågersättning?  Är det beställnings tur? Men om jag ha nya vagnar Scania med digital dosan och har ju inget kort. Kan man ha lånat kort från Tx?
Kan jag få böter eftersom jag inget kort har. Vet en annan förare som köpt digitalkort och han har det till lastbil och kan använda det i bussen också.

Kör du tågkörning, är det en abonnerad tur o du måste alltså ha färdskrivarkort.
På Swebus - Dalarna måste enskild förare själv fixa sina kort, men det är olika, beroende på vilken entreprenör man kör åt.

Johan

robbes

alla nya tunga fordon som levereras efter 1 maj 2006 har den digitala färdskrivaren.

OCh oim du åker på en tur där färdskrivaren skall användas och du ej har färdskrivar kort får d snällt be om en annan vagn med analog färdskrivare du får ej köra utan att använda kortet i de fall som den kräver och nej företagen ha ringa kort att låna ut alla kort är personliga man ansöker om dem hos vägverket och de kostar 650 kronor och skall förnyas vart femte år.

Niclas Wennerlid

Citat från: Optimal skrivet 24 februari 2008, 02:15:51 AM
vissa vagnar har haft det i över 3 år utan att det har använts, Därför skrev jag att han inte behöver oroa sig om det.

Jo men det jag menade var att man använder digitala färdskrivare aktivt i Norrtälje och Ösmo.
Att färdskrivaren sitter monterad på buss finns ju på de flesta garage inom SL land.

//Niclas

Optimal

Citat från: Niclas Andersson skrivet 24 februari 2008, 15:33:25 PM
Jo men det jag menade var att man använder digitala färdskrivare aktivt i Norrtälje och Ösmo.
Att färdskrivaren sitter monterad på buss finns ju på de flesta garage inom SL land.

//Niclas

aha. trodde att inget busslink garage hade dessa kort än.