Huvudmeny

B9S Råsta vs Täby

Startat av Mikael T Nilsson, 15 februari 2008, 16:36:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Förra året omplacerades ju B9S-vagnarna 6620-27 från Täby till Råsta och Täby fick de f.d. Råstavagnarna 3863-70 i retur. Senare flyttades 6619 till Råsta från Täby. Flyttades 6622 tillbaka till Täby i samband med detta? 6622 körde på Täbylinje 607 i veckan.

Inga bilder denna gång heller eftersom jag har fortfarande problem med min hemsida eftersom Spray håller på att flytta sin server till Sverige.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico


Nope, 6622 är stationerad på Råsta. Att den kan synas på 607:an har att göra med att Råsta kör ett fåtal morgonturer (två tjänster där 607 ingår fanns det sist jag kollade) på den linjen. Normalt sett så tursätts dock de tjänsterna med Scanior i 49-serien.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Citat från: Nico skrivet 15 februari 2008, 16:44:02 PM
Nope, 6622 är stationerad på Råsta. Att den kan synas på 607:an har att göra med att Råsta kör ett fåtal morgonturer (två tjänster där 607 ingår fanns det sist jag kollade) på den linjen. Normalt sett så tursätts dock de tjänsterna med Scanior i 49-serien.

Aha, det förklarar saken. Intressant. Vet du vilka avgångar på 607:an från KS som Råsta trafikerar?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico


Tyvärr så kommer jag inte på det så här på rak arm och jag jobbar inte förrän på måndag, men vill du så kan jag självklart kolla upp det. Det är dock som sagt ett ytterst fåtal avgångar och bara på morgonen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Niclas Wennerlid

Avgångarna från Danderyds sjh kl 07:12 och 07:17 samt avgången från Karolinska sjh 08:18 körs av Råsta.

Mvh Niclas

Nico


Suveränt... case closed. En sak mindre att komma ihåg på måndag.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Nja, en sak mer är att komma ihåg.
Sätt ut 3217 på en av turerna och jag kommer stå som klistrad längs 607.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


That would be the day...  ;D

Tyvärr ligger det krav på ledvagn på dessa turer och med tanke på mängden trafikanter så ska vagnbristen vara stor innan man vågar rucka på en sån sak.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Man kan ju alltid "läsa fel" på några siffror..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Niclas Andersson skrivet 15 februari 2008, 17:59:26 PM
Avgångarna från Danderyds sjh kl 07:12 och 07:17 samt avgången från Karolinska sjh 08:18 körs av Råsta.

Mvh Niclas

går det en 607 07:12?

Fredde


Ersa

Citat från: Nico skrivet 15 februari 2008, 21:44:55 PM
Tyvärr ligger det krav på ledvagn på dessa turer och med tanke på mängden trafikanter så ska vagnbristen vara stor innan man vågar rucka på en sån sak.  ;)

607 går bevisligen attköra med kortvagn också, iaf på skolloven.
Repriserar denna bild från Dan Henrikssons arkiv, och hoppas att han inte surar över det?  :)


Karsten

Jo, från Danderyd går det en 7.12. Däremot ingen 7.17 från Danderyd, 7.17 från KS finns dock.

Magnus_J

Citat från: Bussmicke skrivet 15 februari 2008, 21:36:42 PM
Nja, en sak mer är att komma ihåg.
Sätt ut 3217 på en av turerna och jag kommer stå som klistrad längs 607.. ;)

nu finns ju 3221 och 3222 (liten brasklapp på att jag såg rätt på väg ut genom grinden) i trafik också.