En röding på äventyr... [Bild]

Startat av Esbjörn, 09 februari 2008, 15:05:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Citat från: Esbjörn skrivet 09 februari 2008, 15:05:29 PM

Swebus 5521 har lyckats förirra sig 38 mil norr om sina vanliga tassemarker...
Foto på Sundsvall busstation för en halvtimme sedan.

Vad står det på skylten på framdörren?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ersa

Citat från: Johan H skrivet 11 februari 2008, 17:43:39 PM
Vad står det på skylten på framdörren?

Gissar:
"Varning! Dörren öppnas utåt"

Ersa

SL-rött och dubbeldäckare i Kustbussblått på samma bild - del 2:


Kinslayer

Citat från: homer skrivet 10 februari 2008, 17:32:25 PM
Fast jag vill inte tro att de fortfarande är lika dålig kvalite på dem som byggs nu för tiden,


Nä lite bättre än 55**bussarna är ju dom nyaste vad avser komfort och kvalitet. 55 orna som vi fick från Björknäs till Skövde är ju det sämsta skit som har konstruerats. Nu är dom uppe i 45000 mil och dom får ta mycket stryk på håliga vägar ute på landsbygden (där dom inte ska gå alls enligt mig).

Optimal


homer

Citat från: Kinslayer skrivet 11 februari 2008, 20:48:44 PM
Nä lite bättre än 55**bussarna är ju dom nyaste vad avser komfort och kvalitet. 55 orna som vi fick från Björknäs till Skövde är ju det sämsta skit som har konstruerats. Nu är dom uppe i 45000 mil och dom får ta mycket stryk på håliga vägar ute på landsbygden (där dom inte ska gå alls enligt mig).

Så du har erfarenhet av 55 vagnarna och även nyare av samma modell??? skulle vara intressant om du kunde berätta lite mer om du skillnaderna är??

för övrigt håller de flesta som har kört fjollorna med de... de sämsta skit som har konstruerats

Kinslayer

#21
Ja dom känns bättre o bättre ju nyare dom är....svårt att säga konkret vad men dom senaste som har kommit i 64-serien med I-shift och nya instrumentpanelen börjar bli ganska trevliga. Fast alla bussar skramlar väl när dom blir några år....så det gör väl dom också sen kan jag tänka mig. Jag undrar hur en OmniLink är i jämförelse med en 8500...har aldrig kört en sån. Swebus gillar ju inte Scania tyvärr...... :(