Busslink 6303 (Bild)

Startat av Oskar A, 04 februari 2008, 19:03:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A



Yujin hade noterat fästen för UL-maskiner på denna vagn för en tid sedan. På bilden som jag tog idag syns det tydligt att den nu fått UL-maskiner inmonterat. Lite konstigt att man sätter in UL-maskiner i just denna buss då den inte är regionalutrustad.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

homer

levererades bussen utan extraljusen (inte dom på taket)?

ser ut som om någon har varit å pillat på högersidan

Krille

Brinner det i huset till höger eller?
Ser nästan ut så!

/K

Oskar A

Nja, både ja och nej. :) Det är Lindvalls kafferosteri som håller till där.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Krille

Citat från: Oskar A skrivet 04 februari 2008, 19:44:47 PM
Nja, både ja och nej. :) Det är Lindvalls kafferosteri som håller till där.

Hehe, verkar gå hett till! 3vlig bild iaf

/K

Niclas Rosenius



   Och den gick på denna linje tidigare på förmiddagen...

   

   //Niclas

Optimal

Citat från: homer skrivet 04 februari 2008, 19:05:28 PM
levererades bussen utan extraljusen (inte dom på taket)?

ser ut som om någon har varit å pillat på högersidan

Det där plastlocket verkar ha ramlat bort, Sånt händer. Dessa har altså ej några extraljus på nedreplan

Yujin Zhang

CitatYujin hade noterat fästen för UL-maskiner på denna vagn för en tid sedan. På bilden som jag tog idag syns det tydligt att den nu fått UL-maskiner inmonterat. Lite konstigt att man sätter in UL-maskiner i just denna buss då den inte är regionalutrustad.

Jaha, så det jag såg var rätt. Ska bli spännande att se om man lackar om denna vagn när UL807 blir 677. OM man gör det och låter vagnen rulla på 677, ja, då har vi en hel del att snacka! Icke-regional på (motorvägs) 677 och regional av högsta klass (ta med sarkasm tack) på tätortslinje 179?!?!?!?!  ;D :o

Bussmicke

Fasen vilka trevliga bilder nå lägger ut. Mera mera...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 04 februari 2008, 22:37:11 PM
Jaha, så det jag såg var rätt. Ska bli spännande att se om man lackar om denna vagn när UL807 blir 677. OM man gör det och låter vagnen rulla på 677, ja, då har vi en hel del att snacka! Icke-regional på (motorvägs) 677 och regional av högsta klass (ta med sarkasm tack) på tätortslinje 179?!?!?!?!  ;D :o

Jag ser med spänning fram emot kommande höst med allt vad det innebär.
Många tidiga mornar känner jag på mig det blir...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 04 februari 2008, 22:42:07 PM
Fasen vilka trevliga bilder nå lägger ut. Mera mera...

  Är det bara för att det är rödvit??  ;)

  //Niclas

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 februari 2008, 22:44:08 PM
  Är det bara för att det är rödvit??  ;)

  //Niclas
'
Både ja och nej, bra bilder på något som snart försvinner (Rött på UL)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Vad saknar denna om den inte är regional? Läslampor? För gardiner borde den ju ha...

Hur ser icke-regional interiör ut, någon som har bild?

/Fredde


Ersa

Att se 630x-vagnarna vars bekvämlighetsutrustning begränsas till en enda stoppknapp per passagerare på t.ex 676:an var ingen ovanlighet förr. Förar-AC har de visst, men inga bekväma nackstöd, gardiner, läslampor eller bälten. När dessa kom ställde man sig själv frågan om inget någonsin utvecklats i Säfflefabriken sedan H22 6431 tillverkades 20 år tidigare?  ::)

Olle

En stoppknapp per passagerare är väl att ta i, en per dubbelsäte är det väl, men knappar även i leden =)
Egentligen borde väl inte de här bussarna höra hemma i Norrtälje med sina långa linjer ??