SL-röd vega i Dalarna (ingen bild)?

Startat av Ulrik Berggren, 21 januari 2008, 12:29:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

Så Fridströms är inräknade i samma medelålderskrav som Busslink? de låter ju spännande

för övrigt kan man ju tänka sig att om nu vegorna rödmålas kan dem flyttas även till andra ställen

Ulrik Berggren

Citat från: Verspieder skrivet 21 januari 2008, 20:49:28 PM
Nej, Fridströms 9745 (TUM745) kan det inte vara då det är en liten normalgolvad 12-meters "fimp". Var det en 15-meters boogie du såg?


Jo, jag tror det var en 15-metrare. Liknade bakrifrån de Carrus-vagnar som rullar hos LLT bl a.

/UB

Wetjo

Citat från: Ulrik Berggren skrivet 22 januari 2008, 10:29:50 AM
Jo, jag tror det var en 15-metrare. Liknade bakrifrån de Carrus-vagnar som rullar hos LLT bl a.

/UB
-----------
Kan det inte vara Veolias "nya" buss som går i särskild trafik i Borlänge. Det är en nyare Volvo Säffle som hämtades i Olofström för ett tag sedan. Den ersätter 2715 och är "SL-röd", utan vit rand... Dörrställning 2+2+1 är s k stadsbuss.

Johan

Ulrik Berggren

Citat från: Wetjo skrivet 22 januari 2008, 11:56:57 AM
-----------
Kan det inte vara Veolias "nya" buss som går i särskild trafik i Borlänge. Det är en nyare Volvo Säffle som hämtades i Olofström för ett tag sedan. Den ersätter 2715 och är "SL-röd", utan vit rand... Dörrställning 2+2+1 är s k stadsbuss.

Johan

Har för mig att den hade vit rand pvan fönstren, men kan inte svära på att den hade det under. Bakfönstret hade 45-graders avfasningar i underkant, och det har väl inga Säffle-modeller?
Vad är det för "särskild trafik" som Veolia driver i det annars av Swebus dominerade Dalarna?

/UB

Ersa

Citat från: homer skrivet 22 januari 2008, 10:21:56 AM
Så Fridströms är inräknade i samma medelålderskrav som Busslink? de låter ju spännande

Jag har för mig att en underentrepenörs fordon numera räknas in i operatörens totala flotta, dvs att Fridströms sex linjevagnar i teorin räknas som Rimboplacerade Busslinkfordon. Medelåldern borde alltså bli den totala medelåldern på alla vagnar i Norrtäljeområdet. Men framöver är det som sagt knappast Fridströms årsmodeller man behöver bekymra sig om, utan först och främst det stora antalet Vegor av 2001 års modell.

Fredde

CitatBakfönstret hade 45-graders avfasningar i underkant, och det har väl inga Säffle-modeller?

Det var väl inte Carrus Vega heller?  ???


Ersa

Men vem lackar en 8700 i SL94?
Kan väl knappast vara Arriva som är ute i god tid.  ;)

Fredde

CitatMen vem lackar en 8700 i SL94?
Kan väl knappast vara Arriva som är ute i god tid. 

Tror inte så 8)

8700 är väl dessutom inte lågentré?


Fredde


bjalle

Citat från: Verspieder skrivet 22 januari 2008, 13:14:14 PM
Men vem lackar en 8700 i SL94?
Kan väl knappast vara Arriva som är ute i god tid.  ;)

Tror inte ens Arriva har några 8700

Ulrik Berggren

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 januari 2008, 13:17:39 PM
8700LE

Jo, den modellen var det, är jag ganska säker på. Ber om ursäkt för mitt tvärsäkra uttalande om kaross tidigare. Å andra sidan har hjärnan haft tid att bearbeta synintrycket nu ;)

/UB

Fredde

Var det boggi? Kan ju tänka sig någon av Swebus 57-vagnar annars?

/Fredde

Wetjo

Citat från: Ulrik Berggren skrivet 22 januari 2008, 12:53:54 PM
Har för mig att den hade vit rand pvan fönstren, men kan inte svära på att den hade det under. Bakfönstret hade 45-graders avfasningar i underkant, och det har väl inga Säffle-modeller?
Vad är det för "särskild trafik" som Veolia driver i det annars av Swebus dominerade Dalarna?

/UB
----------
Det är en buss som kör Särskolan o lite annat smått o gott åt kommunen.
Eftersom det är en konkurrerande verksamhet, är jag inte så insatt...  ;)

Johan

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 22 januari 2008, 15:43:49 PM
Var det boggi? Kan ju tänka sig någon av Swebus 57-vagnar annars?

Finns det någon 57xx-vagn i SL-lack?

Fredde

Nej. Det var mer tankarna som for iväg om vad det var som kan ha tänkats setts, spekulerades ju i omlackering...

De som fanns var väl Renault Master Bewa Access 75?