Bild från Essingetorget...

Startat av Bussmicke, 17 december 2007, 16:32:20 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cero

Trevlig bild på snygg buss. Nytt typsnitt på vagnsnumret tycker jag det ser ut som.

/Cero

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Andreas Ljungqvist

Där har vi en av dessa nya vagnar, trevligt att få se... Och som vanligt hög kvalitet..

kristoffer


Cero


KRNI


Bussmicke

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 17 december 2007, 17:02:18 PM
Där har vi en av dessa nya vagnar, trevligt att få se... Och som vanligt hög kvalitet..

Tack alla, laddar upp några fler bilder på hemsidan om en stund.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Trevligt! Dessa vagnar som gör att en ny Stockholmsresa måste ske ganska snart

Bussmicke

Vänta någon vecka eller två så fler hinner levereras och trafiksättas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224


christianm

Jasså, du använder fortfarande den bästa kameran  ;)

Mycket snygg bild!

Simon A


Dan Henriksson

Fin bild på en trevlig busstyp!

Jag hade turen att bli förevisad en av dessa vagnar (4753) på Fridhemsgatan idag. Enligt instruktören verkade det som om den största skillnaden ur förarsynpunkt är att även framdörrarna har kännande lister. Vid kontakt med något går dörren/dörrarna upp automatiskt och föraren måste sedan kvittera en "preset"-knapp för att kunna stänga på nytt. En annan finess, som jag tror redan finns på vissa bussar, är att man kan stå på dörrbromsen vid t.ex. rödljus (utan att dessförinnan ha behövt aktivera dörrarna). På så sätt slipper man sitta och trycka ner bromspedalen eller lägga i parkeringsbromsen. Som sig bör med en ny buss kändes den mycket bekväm och fräsch och verkar även vara lättkörd.

/Danne

Bussmicke

Citat från: christianm skrivet 17 december 2007, 19:20:18 PM
Jasså, du använder fortfarande den bästa kameran  ;)

Mycket snygg bild!


Tack, ja jag tyckte det räckte med den mindre för det lilla som skulle fotograferas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.