Huvudmeny

Swebus 0388

Startat av Möllers, 13 november 2007, 20:45:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Som man vill ha ett namn på den så hittade jag gammla ägare som swebus får det bli då.

Yujin Zhang

Men bildtexten är ju fel; hade det stått f.d. Swebus 0388 så hade det varit okej, men nu står det bara Swebus.

Möllers

ska skriva det nästa gång jag lovar ska sriva ner det nu  :)

Ulf Fernestad

Citat från: Mattias Möller. skrivet 13 november 2007, 20:45:40 PM

GDG 2594 FWO 150 konferansbuss placerad på Nickeln i Gbg från 1985 var väl kvar tills för nåt år sen hos GDG/Swebus/Interbus här i götet

S Svensson

Var det denna,2594,som var kvar väldigt länge hos Interbus??

Samtidigt Ulf F så kom jag att tänka på att detta eller den andra (övt av stadsmissionen) som var först bli vitmålad. Den hade även vit nedertill och inte blå. Det kom senare. Ytterligare ett antal år fick den guldfärg upptill. Alltså minst 4 varianter av färg på Nickeln och Gårda center.

Ulf Fernestad

Citat från: S Svensson skrivet 16 november 2007, 04:18:04 AM
Var det denna,2594,som var kvar väldigt länge hos Interbus??

Samtidigt Ulf F så kom jag att tänka på att detta eller den andra (övt av stadsmissionen) som var först bli vitmålad. Den hade även vit nedertill och inte blå. Det kom senare. Ytterligare ett antal år fick den guldfärg upptill. Alltså minst 4 varianter av färg på Nickeln och Gårda center.
Menar du min gamla buss 2593 CPZ 941  att den kom till statsmissionen här i Göteborg fick jag reda på via volvo nångång 1997/98, är den fortfarande kvar hos dem?

j-a

Såg 2593 (Stadsmisionen bussen) vid ett garage eller någon sorts verkstad vid rv 45 södra infarten till Lilla edet i höstas.