Huvudmeny

Gul i norrort

Startat av buskörare, 16 oktober 2013, 10:16:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Denna stod hos oss häromdan, tyvärr inte igår på dan så nån bättre bild blev inte av. Men i alla fall. Nytt till norrort? Ingen aning.


Bussmicke

Vore trevligt i så fall

Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 16 oktober 2013, 11:29:14 AM
Vore trevligt i så fall

Bussmicke
www.bussmicke.se

Håller med, vi behöver fler bussar!

Walter

Nytt? Nja geografiskt kanske men bussen skulle jag beteckna dom sämre begagnad. De sköttes inte sista tiden i Skåne. Hoppas de får mer än bärs ny färg, de är ju bekväma att åka med.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

buskörare

Citat från: Walter skrivet 16 oktober 2013, 12:02:10 PM
Nytt? Nja geografiskt kanske men bussen skulle jag beteckna dom sämre begagnad. De sköttes inte sista tiden i Skåne. Hoppas de får mer än bärs ny färg, de är ju bekväma att åka med.

Självklart menar jag nytt för oss. Bussen är från 2005. Vår verkstadschef är noga med inkommande bussar, så det som går att fixa, kommer hon att fixa.

Mats W

Ska tillsammans med 6222-6225, samt 6227 och 6228 bli SL röda och finnas i E20 kontrakten

buskörare

Citat från: Mats W skrivet 16 oktober 2013, 13:32:32 PM
Ska tillsammans med 6222-6225, samt 6227 och 6228 bli SL röda och finnas i E20 kontrakten

Bra! När kommer de andra upp, vet du det?

virtual1

Citat från: Mats W skrivet 16 oktober 2013, 13:32:32 PM
Ska tillsammans med 6222-6225, samt 6227 och 6228 bli SL röda och finnas i E20 kontrakten

Ska bakdörr eftermonteras till dem?

P.Ek

Första OmniLink-boggierna av första generationen till Stockholm! Trevligt! Lite variation nu när OmniLink-boggies av andra generationen finns i princip överallt i Stockholm. ;)

Fredrik Klint

Ska man vara petig fanns en stripad provbuss hos Busslink för ca sex år sedan som hette 5750  ;)

Bussmicke

Mumma,  mer Skåningar i Stockholmsområdet
Varför tog man inte några av de nyare?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Kommer även den gamla dansken 6844 till SL-trafiken? Står i detta nu hos Busmarket i Huddinge för diverse karossarbeten...

Mats W

Citat från: Fredde skrivet 17 oktober 2013, 12:27:40 PM
Kommer även den gamla dansken 6844 till SL-trafiken? Står i detta nu hos Busmarket i Huddinge för diverse karossarbeten...
..tillsammans med 6845. Kommer att placeras  i Lunda resp Råsta

AO

Citat från: P.Ek skrivet 16 oktober 2013, 17:11:26 PM
Första OmniLink-boggierna av första generationen till Stockholm! Trevligt! Lite variation nu när OmniLink-boggies av andra generationen finns i princip överallt i Stockholm. ;)

Är verkligen denna av första generationen? De hade väl inte dörren helt i glas utan glaset började ca 30 cm upp på dörren? Så dessa bör ju vara andra generationen?

Mats W

Citat från: Bussmicke skrivet 16 oktober 2013, 18:37:07 PM
Mumma,  mer Skåningar i Stockholmsområdet
Varför tog man inte några av de nyare?
De ska till Halland