Två bolag, två bussar, två länsfärger och fyra bussnackare (bilder)

Startat av Jacob, 28 februari 2012, 19:27:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Citat från: sajola skrivet 28 februari 2012, 22:11:00 PM
Ja skrämmande så fint de två gammla stockholmsvegorna som trafikerar linje 677 går... allt verkar sitta ordentligt fast, och gediget... en stolsrad mindre så skulle man sitta "tokbra" är 195cm lång så har lite svårt att få plats.. =)

Tänk om det blivit lite vegor mellan Rimbo-Stockholm... mumma...

Hehe, ledbuss-Vega kanske skulle varit nåt :D inte för att jag gillar Vegor så mycket men ändå..

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 28 februari 2012, 22:10:45 PM
Irizar PB med Scania K420/K400 chassi i "linjetrafik";);)

BUS4YOU? ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ersa

Irizar i4 LE på Scania skulle jag vilja prova i linjetrafik i Sverige. Förutsatt att lågentrékraven i Norrtälje och delar av övriga Uppland är skrivna i sten i framtiden. Lite jobbigt bara att själv tvingas privatimportera en egen i4 LE från Spanien för att kunna prova den.

Fredrik Mattsson

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 28 februari 2012, 21:00:11 PM
Har hr Matsson övergett sin klenod Vegan;)

Nej, har jag väl egentligen inte gjort, men måste säga att jag gillar båda bussarna :)

yngrot

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 28 februari 2012, 21:49:57 PM
Min uppfattning iaf av lite äldre fordon är att Säffle skrammlar betydligt mer än Carrus??
En annan ska börja köra lite spanska grejor;) 


Säffle har väl alltid varit en av de sämsta vad gäller skrammel .. Carrus/Wiima alltid till det bättre dock ska sägas att sista årsmodellen blivit bättre ur skrammelsynpunkt iaf än så länge  ;)  8700  är oxå bättre ur skrammel och värmesynpunkt..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

MrH

Härliga bilder!!!  ;D

Även jag blev impad av den fina röda Setran, vad trafikerar den till vardags?

/MrH

Ersa

Citat från: MrH skrivet 03 mars 2012, 15:42:39 PM
Även jag blev impad av den fina röda Setran, vad trafikerar den till vardags?

Den införskaffades för att köras på "SL-skollinjerna" 646 & 649 under Keolis avtal, och beställdes därför färdig med rullstolslyft, kraftiga rullstolsfästanordningar, trepunktsbälten och klimatanläggning.
Numera rullar den enbart på lite skolkörningar och kortare beställningar. Detta då det i och med det nya avtalet är helt omöjligt att få dispens för att köra nigbara bussar med två trappsteg fram på någon SL-linje. 5000 kr i vite blir det om man kör hem ungarna i denna buss, istället för i en 10 år gammal bälteslös lågentrébuss.

I teorin skulle den dock kunna rulla i UL-trafik på 147, 806, 808 och 809 i 8-10 år framöver, då den uppfyller alla krav UL satt för sin nya trafik som Nobina drar igång i sommar.

Det som fungerar på ena sidan länsgränsen ska ju inte kunna fungera på andra sidan, sa Upplänningen.