Två bolag, två bussar, två länsfärger och fyra bussnackare (bilder)

Startat av Jacob, 28 februari 2012, 19:27:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Idag var Fridströms Setra 9443 på besök i staden, med Ersa bakom ratten och Niclas Rosenius i guidestolen.

Höftskott..


blev sedan språngmarsch upp till domkyrkan där Ersa parkerade bussen


Blev riktigt nöjd med denna bild!






Därefter begav jag mig till stationen där jag mötte Mattsson i Edlunds Trafik 7708








Vi beslöt att åka upp till domkyrkan för att hälsa på den röda bussen. På vägen dit filmade jag lite från bussen och vi plockade upp de två bussnackarna vid Stora Torget:
http://www.youtube.com/watch?v=Lewzb63huzI&feature=plcp&context=C3c9925fUDOEgsToPDskLhB2zXAuPpzwcNymJrlAns

Väl där uppe blev det gruppfoto






Notera bakljusen i olika höjd ;D


//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius


   Mycket trevligt, men jag föredrar att helst åka i den sköna röda Setran  ;D

   //Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 19:35:05 PM
Mycket trevligt, men jag föredrar att helst åka i den sköna röda Setran  ;D

Alltid trevligt att åka över länsgränsen för att hitta folk som klarar av att kliva upp tre låga trappsteg när de åker landsbygdsbuss. 8)

Niclas Rosenius

Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2012, 19:38:44 PM
Alltid trevligt att åka över länsgränsen för att hitta folk som klarar av att kliva upp tre låga trappsteg när de åker landsbygdsbuss. 8)

  Ja, här i Uppland är vi smidiga och viga  ;D ;D ;D

  Inga bekymmer med trappsteg här inte.

  //Niclas

Robert T

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 19:50:16 PM
  Ja, här i Uppland är vi smidiga och viga  ;D ;D ;D

  Inga bekymmer med trappsteg här inte.

  //Niclas

Jag rynkade dock på näsan idag när jag fick lyfta upp en ca 50kg tung barnvagn som var fullproppad med matvaror.   ::)

Niclas Rosenius

Citat från: Robert T skrivet 28 februari 2012, 20:45:13 PM
Jag rynkade dock på näsan idag när jag fick lyfta upp en ca 50kg tung barnvagn som var fullproppad med matvaror.   ::)

  Är den fullpackad med en massa matvaror skulle jag aldrig hjälpa till, endast om man hade haft ett barn i vagnen. Vad jag har för mig så utför vi persontransport inte varutransport  ;)

  //Niclas

Robert T

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 20:48:22 PM
  Är den fullpackad med en massa matvaror skulle jag aldrig hjälpa till, endast om man hade haft ett barn i vagnen. Vad jag har för mig så utför vi persontransport inte varutransport  ;)

  //Niclas

Det värsta var att det låg ett barn där i...

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

bisquit

Mycket snyggt! Gillar den lilla röda. Känns gullig och lagom för regiontrafik. Samt att det är en riktig lågentrébuss. För inte kan man påstå att det är många steg upp till himlen i den  :P

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 28 februari 2012, 21:00:11 PM
Har hr Matsson övergett sin klenod Vegan;)

Han fick en tillsägelse. Komma här med en popnitad Säffle utan att ha vett att skämmas, när inte bara två Vegor utan även "min" gamla Star från Vännäs finns tillgängliga! ::)

Citat från: bisquit skrivet 28 februari 2012, 21:38:12 PM
Mycket snyggt! Gillar den lilla röda. Känns gullig och lagom för regiontrafik. Samt att det är en riktig lågentrébuss. För inte kan man påstå att det är många steg upp till himlen i den  :P

Den är riktigt optimal i Uppland, och den var oerhört trevlig att växla sig fram manuellt i dagens beställningstrafik längs hela linjesträckningarna för UL 809 och 808 i ett svep tur och retur. Lite gul lack på denna, och vips skulle vi få en av UL:s bekvämaste linjevagnar. Setramodellen med denna höjd heter ju till och med UL!

Den är dock inte godkänd för SL:s landsbygdstrafik där 100% lågentré numera råder över hela landsbygden. Så när kan Norrtälje kommun få byta län, så vi slipper detta innerstadstänk som går tvärt emot övriga Sverige och största delen av EU?  ::)

Björn Lövdahl

Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2012, 21:44:31 PM
Han fick en tillsägelse. Komma här med en popnitad Säffle utan att ha vett att skämmas, när inte bara två Vegor utan även "min" gamla Star från Vännäs finns tillgängliga! ::)



Min uppfattning iaf av lite äldre fordon är att Säffle skrammlar betydligt mer än Carrus??
En annan ska börja köra lite spanska grejor;)
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

bisquit

Sl vet ju knappt vad Landsbyggdstrafik är. Å än mindre vad komfortbussar är..  8)

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 28 februari 2012, 21:49:57 PM
Min uppfattning iaf av lite äldre fordon är att Säffle skrammlar betydligt mer än Carrus??
En annan ska börja köra lite spanska grejor;)

Japp, en Säffle skramlar nästan alltid mera än en Carrus. Det är vi och de flesta andra helt eniga om.
Irizar är sällan fel. Om det är det som menas. :)

Björn Lövdahl

Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2012, 21:56:59 PM

Irizar är sällan fel. Om det är det som menas. :)

Irizar PB med Scania K420/K400 chassi i "linjetrafik";);)
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

sajola

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 28 februari 2012, 21:49:57 PM
Min uppfattning iaf av lite äldre fordon är att Säffle skrammlar betydligt mer än Carrus??
En annan ska börja köra lite spanska grejor;)

Ja skrämmande så fint de två gammla stockholmsvegorna som trafikerar linje 677 går... allt verkar sitta ordentligt fast, och gediget... en stolsrad mindre så skulle man sitta "tokbra" är 195cm lång så har lite svårt att få plats.. =)

Tänk om det blivit lite vegor mellan Rimbo-Stockholm... mumma...