Huvudmeny

Veckan i bilder

Startat av Marc, 30 augusti 2011, 11:48:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JDS

Citat från: Jona skrivet 30 augusti 2011, 13:10:15 PM
Räkna igen, en buss under bron, en bak syns även vid manbussen på bron osv. Jag har räknat fyra gånger nu och får det till 13.

/Jona

"Det blev 29 precis. För att vara säker på min sak räknade jag en gång till. Den gången blev det 74 igen."  ;D

yngrot

Jag ser bara en riktig ;) buss på den bilden ... ;D  gissa vilken ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Kervz

Haha vilket sammanträffande! Den där Tierp-bussen har innan kört runt i Älta, Nacka :P känner igen den på registreringsnumret :)

Carl Eric

Citat från: Kervz skrivet 05 september 2011, 23:48:47 PM
Haha vilket sammanträffande! Den där Tierp-bussen har innan kört runt i Älta, Nacka :P känner igen den på registreringsnumret :)

Innan den hamnade i Uppsala så körde den en sommar i Norrtälje och innan det körde den i Nacka/Värmdö (Björknäs). Således så kunde den även ses på Tyresölinjen 401! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bmwknappen

Kan bekräfta att röda "SL" bussar varit synliga i Gävle på UL:s linje 501 eller 510

Kervz

Citat från: Carl Eric skrivet 06 september 2011, 08:40:56 AM
Innan den hamnade i Uppsala så körde den en sommar i Norrtälje och innan det körde den i Nacka/Värmdö (Björknäs). Således så kunde den även ses på Tyresölinjen 401! :)

Hehe precis! Fast 401 är ju inte Tyresölinjen? 401 är ju Slussen-Älta :P

Carl Eric

Citat från: Kervz skrivet 07 september 2011, 00:07:43 AM
Hehe precis! Fast 401 är ju inte Tyresölinjen? 401 är ju Slussen-Älta :P

Jo, fast linje 401 körs av Nobina Tyresö liksom linje 821. Tidigare så körde även Nobina Nacka/Värmdö några avgångar på 401, dock så förkommer det inte längre. Dock så kör Nobina Norrtälje några avgångar på 401! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!