Sista Riktigt snygga Säfflen...

Startat av Bussmicke, 01 augusti 2011, 11:25:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Även Säffles sista front som var mest praktisk av alla samt hade bäst ljus framåt.
Är det tillåtet att byta front på Nobina 4963 till dessa lampor? ;)

Robert T

Citat från: Ersa skrivet 01 augusti 2011, 11:42:28 AM
Även Säffles sista front som var mest praktisk av alla samt hade bäst ljus framåt.
Är det tillåtet att byta front på Nobina 4963 till dessa lampor? ;)

Gört! :)

5783


Jonas Strömblad

Värsta flashback'en igår när jag och ungdj-eln kom ner på bussterminalen i Kista och 4956 stod där...  :)
/J

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Någon charterkörning! Flaggor och en massa skyltar i fönstrena
/J

bastyaelvtars

Varför saknad de flesta Säfflen höjdmarkeringsljus fram (och även bak) på den tiden?

bastyaelvtars

Citat från: bastyaelvtars skrivet 01 augusti 2011, 14:51:56 PM
Varför saknad de flesta Säfflen höjdmarkeringsljus fram (och även bak) på den tiden?
"saknade" skall det vara naturligtvis

Andreas91

Flera av er tog orden ifrån mig! :D Jag kan inte annat än hålla med - denna busstyp är rysligt snygg, stor och stabil, underbart motorljud, komfortabla... Denna busstyp är min absoluta favorit bland alla varianter - ur mina ögon ser den så pigg och glad ut, även om de nu har en massa år på nacken. 

Om AC hade funnits och det hade funkat och kanske satsats lite mer på lågentré, så har jag en känsla av att modellen System 2000 hade kunnat bli odödlig! :)

Tommy E

Träffade också på 4956 för ett par veckor sedan, den verkar ägas av Nordisk Processteknik i Tumba.



Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Citat från: Tommy E skrivet 01 augusti 2011, 19:33:06 PM
Träffade också på 4956 för ett par veckor sedan, den verkar ägas av Nordisk Processteknik i Tumba.

var står dessa?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Camilla

Jag kan bara hålla med men snart börjar dom bli sällsynta och vi blir ju av med alla på värmdö snart

Bussfanatikern

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2011, 11:25:53 AM
Sista Riktigt snygga Säfflen...




Bussarna 4952 och 4953 har varit i Eskilstuna under en kort period.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.