Huvudmeny

En Vega

Startat av j-a, 24 juli 2011, 19:17:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

En enkel bild på en Dala Vega :)

Nobina 5121 vid Resecentrum i Ludvika  22/7-11

Carl Eric

Dessa är ju en av de fulaste bussarna som finns i Sverige!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

yngrot

Då har du inte sett Kutsenits de är fula!!  Dessa är verkligen fina vagnar att köra och bra värme har de oxå inget massa löst som skramlar heller
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bisquit

Hörru! Calken nu har du väl ändå fått solsting!? Dessa bussar är bland de finaste du kan hitta i Trafik i Sverige! Iaf om du tittar på regionbussar. Å hitills har jag aldrig hört någon klaga på Carrus Vegas, Kvalitet eller att de skramlar mycket!  8)

Jacob

Mina upplevelser av Vega är att de inte är speciellt snygga, otroligt odiggabla och ruskigt tråkiga att åka med.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

New_options

Sådana hade vi på förortstrafiken här i Karlskrona tidigare (innan Bergkvarabuss vann upphandlingen och köpte Citaro för hela slanten).

Personligen så har jag delade meningar om dem. Destinationsskyltarna var en höjdare (ovanligt tydliga med snygg teckenmatris), de verkade hyfsat hopskruvade - men nya luktade de spya i flera månader. Jo, de hade tydligen använt någon speciell sorts plast (och det var m-y-c-k-e-t plast i dem) som luktade just präktig spya.
Men speciellt bekväma vet jag inte om jag håller med om att de var....

j-a

Citat från: New_options skrivet 25 juli 2011, 07:23:22 AM