Huvudmeny

Taxi...Taxi...!

Startat av Bussmicke, 17 juni 2011, 17:09:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Vad folk är insnöade som tror bussar är taxi...
Såg samma fenomen senare på Sveavägen men där körde föraren och vad hon så sur ut som onte kom med HA HA HA...

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juni 2011, 17:09:58 PM
Vad folk är insnöade som tror bussar är taxi...

Hur menar du nu?

Robert Brink

CitatHur menar du nu?

Han menar nog, att folk går ut i gatan och viftar med handen så stannar bussen...

//R

the0fiskis

Citat från: Ersa skrivet 17 juni 2011, 18:36:00 PM
Hur menar du nu?
att om man är sen till bussen och springer ska bussen vänta på en medans dem andra i bussen blir sena...

Ersa


1896

Beställde nyligen Taxi från Centralstation, medans jag fortfarande satt på tåget ringde Taxiföraren och sa att hon var sen, jaha, sa jag, det gör inget för tåget är också försenat, jaha, sa hon, då får du beställa en ny Taxi....  ::)

Peter Erret

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juni 2011, 17:09:58 PM
Vad folk är insnöade som tror bussar är taxi...
Såg samma fenomen senare på Sveavägen men där körde föraren och vad hon så sur ut som onte kom med HA HA HA...


Har jag fattat det fel/rätt? Bussen står vid hållplatsen och väntar på kunden, taxin kör efter tidtabellen.  :D

Peter Rost

Tycker man ska ge förare som faktiskt stannar och släpper på resenärer som vinkar, även om det är någon meter efter hållplats en eloge. Oftast är det väl tvärt om, man blir ifrånkörd. ;)

/Peter

Bussmicke

Trodde har man lämnat hpl så har man gällde men så är det tydligen inte..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Peter Rost skrivet 18 juni 2011, 00:26:52 AM
Oftast är det väl tvärt om, man blir ifrånkörd. ;)

/Peter
I Stockholms innerstad kan man aldrig bli frånkörd, det är snarare resenären som missar bussen eller inte infinner sig vid hållplats när bussen idkar uppehåll.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2011, 00:28:37 AM
Trodde har man lämnat hpl så har man gällde men så är det tydligen inte..
T.o.m n'r jag har lämnat hållplats och inväntar grönt ljus är det alltid någon desperat resenär som knackar på rutan och himlar med ögonen i hopp om att få kliva ombord men de göre sig icke besvär...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Björn Ax

Citat från: Peter Rost skrivet 18 juni 2011, 00:26:52 AM
Tycker man ska ge förare som faktiskt stannar och släpper på resenärer som vinkar, även om det är någon meter efter hållplats en eloge. Oftast är det väl tvärt om, man blir ifrånkörd. ;)

/Peter

Ja eftersom vi inte får släppa på utanför hållplatser och det är vi som blir ansvariga om den personen skulle göra sig illa genom att ramla eller liknande så släpper jag aldrig på utanför hållplatser. Dessutom så riskerar man att stoppa upp trafiken bakom.

Har man lämnat en hpl så har man. Då ska ingen släppas på/av.

Zella

Är det inne i stan eller miljöer där det absolut inte lämpa sig att tillåta ombordstigning så är det kört... men ute i en lugn villaförort där det inte går många knop så kan man vara chyst. Men det är ju föraren som avgör lämpligheten och med regel Nr:1 att säkerheten alltid kommer först så blir besvikelsen san hos en del trafikanter.

jocke

Här bryr sig ingen om hållplatsläget iaf :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

yngrot

Ja inte 17 kan man alltid hålla på att vänta på de som alltid kommer sent.. Men känner igen dem efter ett tag.. Är ju fel mot alla som lärt sig komma i tid.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina