Bildefterlysning: Hydéns buss i Swebuskläder

Startat av Marc, 16 mars 2011, 22:10:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Jo, det kan låta underligt, men bakom en tallrik med Kinamat såg jag en Swebus av mycket udda modell rulla längs med Vasagatan i Stockholm idag.
Bussen var vit med klassiska Swebus dekaler, men texten Hydéns skymtades på bakstammen. Vad var detta för kaross? Någon som har en bild?


groenis

Marc
den går i daglig trafik åt Swebus Ct - Arlanda.
Kolla med Håkan om du får titta på instrumetpanelen.


/Lennart

Marc

Tack till er båda!  ;)
Farebus...jo jag tackar, tyckte att jag inte fick ihop modellen riktigt, men tänkte att det kunde vara de friterade räkorna som spökade!

Möllers

låter intersant hoppas ni hittar den idag nån stans i Stockholm eller uppsala, då får ni ta nån bild på den då.
Har aldrig sätt nån Iveco i Swebus kläder för det var nåt nytt, ska snart till E6an har man tur kanske den kommer där just jag är då  ::)

Niclas Rosenius



    Hej, det är denna som Hydéns har köpt den 110308.

    Det är en Farebus Andecar Califa

   

    //Niclas

yngrot

Är väl väldiggt ovanlig i Sverige?? Varför köpa en sån udda??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 17 mars 2011, 11:57:49 AM
Är väl väldiggt ovanlig i Sverige?? Varför köpa en sån udda??


    Den enda i Sverige vad jag vet.

    //Niclas

Möllers

Tycke bussen var snygg ännu snyggare med swebus lockan sen  8)

Ersa


Carl Eric

Intressant var ordet!

Två frågor: kommer denna bara att rulla på 867 eller kommer den att tursättas på samma sätt som Swebus övriga bussar?

Samt: har Swebus tidigare gjort på detta sätt att de låter en extern åkare stripa om en buss i deras lack?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Precis som Swebus egna Huddingebaserade bussar rullar denna mestadels på 867, samt har regelbundna förstärkningar till bl.a Norrköping/Linköping. Men med tiden kan den säkerligen även dyka upp på fler orter som ligger inom 4½ timmes körtid från Stockholm.

Staffan Sävenfjord

Citat från: calken skrivet 17 mars 2011, 19:17:54 PM

Samt: har Swebus tidigare gjort på detta sätt att de låter en extern åkare stripa om en buss i deras lack?


På Stagecoach-tiden körde Señor Svensson i Gnarp åtminstone en Neoplan Megaliner som var lackerad i Swebus Express färger. Men det var alltså i slutet på 1990-talet.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Marc


j-a

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 mars 2011, 19:55:06 PM
På Stagecoach-tiden körde Señor Svensson i Gnarp åtminstone en Neoplan Megaliner som var lackerad i Swebus Express färger. Men det var alltså i slutet på 1990-talet.



Den bussen var GRO 747