Huvudmeny

Bullriga salfar

Startat av Calle, 05 oktober 2010, 17:06:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Är inte B9S en väldigt bullrig buss, jag tycker det verkar har sparats in på ljudisoleringen?  ???

Jonas Strömblad

Jo! Efter en arbetsdag i en sådan brummar det i skallen lång tid efter att man klivit ur bussen  :(
/J

Carl Eric

jag ser inte att B9S är bra någonstans...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

tycker dom nyare (00xx) låter mindre :P annas tycker jag det är en helt ok buss  :)

Ersa


Danne B.

Citat från: Ersa skrivet 05 oktober 2010, 22:46:23 PM
Salfar?

Skönt... Då är det inte bara jag som undrar vad det är för ord...

//Danne


Mats Karlsson

Citat från: Danne B. skrivet 06 oktober 2010, 03:29:18 AM
Skönt... Då är det inte bara jag som undrar vad det är för ord...

//Danne

Signaturen menar nog de göteborgska B9S som ju finns i utförandet B9SALF. I Stockholm, Östergötland m.fl. ställen gäller väl främst B9SALE.

Ersa

Citat från: Mats Karlsson skrivet 06 oktober 2010, 07:06:27 AM
Signaturen menar nog de göteborgska B9S som ju finns i utförandet B9SALF. I Stockholm, Östergötland m.fl. ställen gäller väl främst B9SALE.

Tack för förklaringen. :)

Marcus Li

Citat från: the0fiskis skrivet 05 oktober 2010, 21:42:38 PM
tycker dom nyare (00xx) låter mindre :P annas tycker jag det är en helt ok buss  :)

I de nyare bussarna har man ju nån slags vaddering utanpå motorrummet. Som passagerare tycker jag också de är helt ok. Största problemet är att det är trångt om det är barnvagnar ombord...

Erling.L

B9s aser jag va sämsta dynga säffle satt ihop som jag sett iaf ....enda färdelen e att dom oftast e pigga men i övrigt e hela bygget redo för tippen


Edit

Måste va ritad av nån som aldrig kört eller åkt buss