Huvudmeny

Orusttrafiken 70657

Startat av Björn Lövdahl, 06 juni 2010, 16:34:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter L

Citat från: scaniaolsson skrivet 06 juni 2010, 21:57:12 PM
Vilka linjer har "Orust" med gulbussar runt Hässleholm, kan bara påminna mig om 534 till Sösdala.

Scaniaolsson

Ja, det är väl denna linje de kör med gulbuss, skulle väl vara 4 bussar enligt avtalet? De tog väl hem ett avtal med 4 gröna + 4 gula bussar som skulle omfatta stadstrafik + 534 om jag minns rätt.

julle

Citat från: Peter L skrivet 07 juni 2010, 10:58:57 AM
Ja, det är väl denna linje de kör med gulbuss, skulle väl vara 4 bussar enligt avtalet? De tog väl hem ett avtal med 4 gröna + 4 gula bussar som skulle omfatta stadstrafik + 534 om jag minns rätt.

I anbudet var det 4 bussar på linje 534, som sen vid trafikstart skulle minska till 3 fast ändå blev 4............ Snurrigt värre. I alla fall så ska den 4:e bussen som endast kör en förstärkning från Sösdala på morgonen köras med diesel, så det lär väl bli en Vega kvar hos Orust.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: julle skrivet 07 juni 2010, 12:01:58 PM
I anbudet var det 4 bussar på linje 534, som sen vid trafikstart skulle minska till 3 fast ändå blev 4............ Snurrigt värre. I alla fall så ska den 4:e bussen som endast kör en förstärkning från Sösdala på morgonen köras med diesel, så det lär väl bli en Vega kvar hos Orust.
Var det inte tal om en grön Solaris som skulle kunna användas till "både och"?
Stod i en tråd som jag inte hittar nu.

julle

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 07 juni 2010, 12:25:47 PM
Var det inte tal om en grön Solaris som skulle kunna användas till "både och"?
Stod i en tråd som jag inte hittar nu.
Stämmer, en grön reservbuss är tänkt för både gula och gröna körningar. Denna gröna reservbuss ska vara av 12-metersmodell, men om det är en Solaris eller inte det låter jag vara osagt, eller om den för övrigt ens har levererats?!?

Björn Lövdahl

Citat från: julle skrivet 07 juni 2010, 13:58:44 PM
Stämmer, en grön reservbuss är tänkt för både gula och gröna körningar. Denna gröna reservbuss ska vara av 12-metersmodell, men om det är en Solaris eller inte det låter jag vara osagt, eller om den för övrigt ens har levererats?!?

Jo det finns en 12m Irisbus för stadstrafik, dock var nog inte Skånetrafiken så positiva att använda den som reserv på 534
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Björn Lövdahl

Citat från: scaniaolsson skrivet 06 juni 2010, 21:57:12 PM
Vilka linjer har "Orust" med gulbussar runt Hässleholm, kan bara påminna mig om 534 till Sösdala.

Scaniaolsson

Orusttrafiken, Hässleholm kör stadstrafiken samt regionbuss 534
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se