Fler Borås-MaxCi [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 28 februari 2010, 00:47:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussfanatikern

Polarbuss nr. 50 och Swebus nr. 6934 men vad hade den för Veolianummer?

Ersa

Citat från: Bussfanatikern skrivet 02 mars 2010, 01:40:43 AM
Polarbuss nr. 50 och Swebus nr. 6934 men vad hade den för Veolianummer?

Veolia satte bara en tia framför alla Polarbussnummer rakt av, så 1050.

Bussfanatikern

Kan någon ge mej en lista på vilka av MaxCi-bussarna i Borås som har fått blåa säten och buss-pc?

Mange_buss

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 mars 2010, 18:57:14 PM
Inte länge till. Sju av dem skall fasas ut snarast så fort MAN-bussarna från Göteborg kommit. De övriga tio (eller nio eftersom en gick till skrot för drygt ett år sedan) kommer att ha gjort sitt när de sista tio OmniLink-bussarna kommer. De väntas till sommaren men leveransdatum är oklar eftersom de skall ha Scanias nya gasmotor. 


Gasmotorn - är det samma som kommer bli i Visbys lokaltrafik? De bussarna är väl iaf försenade till maj, så det lär ju ligga i krokarna runtom maj för Boråsbussarna också.. Eller? Är det en annan motor?  :-\

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mange_buss skrivet 02 mars 2010, 10:43:45 AM
Gasmotorn - är det samma som kommer bli i Visbys lokaltrafik? De bussarna är väl iaf försenade till maj, så det lär ju ligga i krokarna runtom maj för Boråsbussarna också.. Eller? Är det en annan motor?  :-\

Om Visby Lokaltrafik beställt OmniLink torde det vara samma motor. Vad jag vet har Scania bara en typ av gasmotor färdig (eller någorlunda färdig då) för leverans.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mange_buss

Då blir det nog den nya motorn...  :D

Bernt Talbrant

Citat från: Bussfanatikern skrivet 02 mars 2010, 02:43:24 AM
Kan någon ge mej en lista på vilka av MaxCi-bussarna i Borås som har fått blåa säten och buss-pc?

Jag har för mig att det är 018, 019, 023, 026, 029-033 samt 037 som har det.