Trelleborg Stadsbuss..

Startat av Bussmicke, 23 december 2009, 02:00:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Trevligt så hinner jag åka ditt fota dom hoppas det finns nån scania Maxci nu kör där.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Nä kanske dom får hem fler veolia bussar i Trelleborg vet man aldrig ju  ;)

Cyklisten

2945 enligt vad Bussmicke tidigare skrev. Kommer att sakna den här i Eslöv.

Martin Maltkvist

Att 40xx-bussarna till stor del försvann från Eskilstuna var inte en dag för tidigt.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Möllers

Dom bussarna är jag mest ute efter har aldrig fotat sån stadsbuss modell 40xx.

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 23 december 2009, 18:34:43 PM
Trevligt, väntade på att få se dessa bilder! Gillar de nyare vikariedekaler.

Håller med, mycket snyggare vikariedekaler.  :) Trervliga bilder..

Möllers

#22
går kväll ska jag ditt gick la mig vid kl23.00 innan vanknade vid kl3.00 sen kunde man inte sova om igen ligga bra vara uppe nu.
Så fort det börja ljusa ute så tar jag tåget till malmö sen bussen till trelleborg.
Ska bli så spännade komma ditt där finns så många fina bussar där rena guld druvan där nu  8)

Anders Lundén

Trevligt bildcollage Micke. Man har verkligen samlat många länsfärger där :-)

Är det någon som vet var Veolia i Trelleborg huserar? Man hade ju tidigare 1 (2?) bussar parkerade vid gamla bilprovningen. Men på den tomten ryms väl inte alla stadsbussarna?
Vet någon hur många nya stadsbussar som kommer? Har jag rätt uppgift om jag säger Irisbuss Citelis 10.5m, gasdrivna?
Intressant att notera är att stadsbussarna ägs av Veolia Malmö, den/de regionbussar som sedan tidigare bott i Trelleborg ägs av Veolia Lund.

Var har Arrivas gamla stadsbussar från Trelleborg hamnat?
Har noterat 6451, 6453, 6455-6456 och 6488-6490
Är Arriva kvar ute på Västra industriområdet? Har hört rykten om en ny depå någonstans mellan Malmö-Trelleborg för Söderslättstrafiken.


Tack på förhand
Anders

Möllers

Arrivas stadsbussar finns kvar i Trelleborg sog alla Omnicity bussarna vid depån.
Sen finns det en depå vid Cender Syd där finns alla vinkar bussar hos Veolia vid willys affären.

Cyklisten

Var ligger depån i Trelleborg? Har själv aldrig hittat dit.

Möllers

man kan se ner man åker med 146an i trelleborg.

Cyklisten

Då har jag antingen varit blind eller så stod det inga bussar där inne då jag missade den totalt. Men snart (i mån av tid) tar jag en tur till denna trevliga hamnstad där jag tänkte flytta en gång i tiden.

rattvrickaren

Arriva har depå på Sjöviksvägen i Trelleborg (gamla Swebusdepån) och en tämligen nyöppnad verkstad på Hedvägen där TMW-pannan (Nibe) hade innan.
Veolia Trelleborg har än så länge på Nyhem, gamla Linjebussgaraget.
Vet dock ej om där kommer byggas för gastankning.
Vidare har Arriva flyttat sina regionbussar från Malmö till Tygelsjö.
/Magnu

Svemicke

Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -