Omskyltning till Nobina

Startat av Carl Eric, 01 december 2009, 16:37:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

I går kväll så såg jag Swebus 4550 i Gustavsbergs centrum köra förbi. Tyckte att det såg ut som om att det stog Nobina istället för Swebus i "SL-rutan".

Detta hade jag tänkt fråga om, men idag när jag åkte hem med Swevus 1852 så såg jag att den var omskyltad...

Så mina frågor är, När byter man namn till Nobina och hur lång tid kommer det att ta innan alla är omskyltade?

Tack på förhand!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jan

#1
Citat från: calken skrivet 01 december 2009, 16:37:06 PM
Hej!

I går kväll så såg jag Swebus 4550 i Gustavsbergs centrum köra förbi. Tyckte att det såg ut som om att det stog Nobina istället för Swebus i "SL-rutan".

Detta hade jag tänkt fråga om, men idag när jag åkte hem med Swevus 1852 så såg jag att den var omskyltad...

Så mina frågor är, När byter man namn till Nobina och hur lång tid kommer det att ta innan alla är omskyltade?

Tack på förhand!



MVH Calken

Det finns depåer som alla hade nya namn i morse. sedan finns det depåer som kommer ha det gamla namnet in på det nya året också. samtliga bussar i Ängelholm har nyskyltat idag.
I branschen 37 år

Staffan Sävenfjord

Och som tidigare skrivits här ett 100-tal gånger så byter Swebus namn till Nobina från och med i dag den 1 december.
Swebus Express behåller dock sitt namn eftersom det är ett eget företag men med samma ägare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Vad menas med "omskyltning" i frågeställningen? Destinationsskylt eller dekaler på sidan av bussen?

Simon Bertilsson