Omskyltning till Nobina

Startat av Carl Eric, 01 december 2009, 16:37:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

I går kväll så såg jag Swebus 4550 i Gustavsbergs centrum köra förbi. Tyckte att det såg ut som om att det stog Nobina istället för Swebus i "SL-rutan".

Detta hade jag tänkt fråga om, men idag när jag åkte hem med Swevus 1852 så såg jag att den var omskyltad...

Så mina frågor är, När byter man namn till Nobina och hur lång tid kommer det att ta innan alla är omskyltade?

Tack på förhand!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jan

#1
Citat från: calken skrivet 01 december 2009, 16:37:06 PM
Hej!

I går kväll så såg jag Swebus 4550 i Gustavsbergs centrum köra förbi. Tyckte att det såg ut som om att det stog Nobina istället för Swebus i "SL-rutan".

Detta hade jag tänkt fråga om, men idag när jag åkte hem med Swevus 1852 så såg jag att den var omskyltad...

Så mina frågor är, När byter man namn till Nobina och hur lång tid kommer det att ta innan alla är omskyltade?

Tack på förhand!



MVH Calken

Det finns depåer som alla hade nya namn i morse. sedan finns det depåer som kommer ha det gamla namnet in på det nya året också. samtliga bussar i Ängelholm har nyskyltat idag.
I branschen 37 år

Staffan Sävenfjord

Och som tidigare skrivits här ett 100-tal gånger så byter Swebus namn till Nobina från och med i dag den 1 december.
Swebus Express behåller dock sitt namn eftersom det är ett eget företag men med samma ägare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Vad menas med "omskyltning" i frågeställningen? Destinationsskylt eller dekaler på sidan av bussen?

Simon Bertilsson

Jag blev omkörd av en MAN på E22 idag. Den var ur trafik, och i LED-displayen stod det Nobina. En logga fanns det med.

Björn Lövdahl

Citat från: Hans Melange skrivet 01 december 2009, 18:28:58 PM
Jag blev omkörd av en MAN på E22 idag. Den var ur trafik, och i LED-displayen stod det Nobina. En logga fanns det med.

Kör du så sakta ;D
De bilderna jag har sett så ser Nobina logga riktigt fin ut i skyltarna.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Peter Erret

Citat från: calken skrivet 01 december 2009, 16:37:06 PM
Hej!
I går kväll så såg jag Swebus 4550 i Gustavsbergs centrum köra förbi. Tyckte att det såg ut som om att det stog Nobina istället för Swebus i "SL-rutan".
Detta hade jag tänkt fråga om, men idag när jag åkte hem med Swevus 1852 så såg jag att den var omskyltad...
Så mina frågor är, När byter man namn till Nobina och hur lång tid kommer det att ta innan alla är omskyltade?
Tack på förhand!
MVH Calken
Det du tänker på är väl detta

blev med "tjuvstart 30 nov på em"


Jonas Gustafsson

De Nobinabussar jag såg i Älvängen (Ale kommun, Västra Götalands län) i eftermiddags var samtliga ännu Swebusmärkta.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ersa

På Örebrodepån verkade man ikväll redan vara helt klara med ommärkningen av alla blå och lila bussar. Detta t.o.m. innan Uppsaladepån hunnit bli klara.

groenis

På Nya Lundadepån har man skyltat om på tvätthallen och verkstadsdelen men inte personalingången men det kommer väl.

/Lennart

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 01 december 2009, 18:54:59 PM
Kör du så sakta ;D
De bilderna jag har sett så ser Nobina logga riktigt fin ut i skyltarna.

De där Pendelchaufförerna ligger ju och trycker i 100 kmh. ;)
Själv håller jag mig till mina 80 och sparar soppa.

Richard

#11
I Halmstad har man petat bort Swebusmärket på en del bussar många kör fortfarande med Swebus och det står även Swebus i destinationsskylten.
Nobina lyser dock än så länge med sin frånvaro.

Det kanske inte tas så allvarligt med det i Halmstad just nu eftersom Swebus/Nobina har ett halvår kvar att köra, får åka till Falkenberg och Varberg och spana in läget där Swebus/ Nobina ska fortsätta med sin trafik.

Johan Hansson

Citat från: Richard von Sauperl skrivet 02 december 2009, 10:01:31 AM
I Halmstad har man petat bort Swebusmärket på en del bussar många kör fortfarande med Swebus och det står även Swebus i skylfönstrena.
Nobina lyser dock än så länge med sin frånvaro.

Det kanske inte tas så allvarligt med det i Halmstad just nu eftersom Swebus/Nobina har ett halvår kvar att köra, får åka till Falkenberg och Varberg och spana in läget där Swebus/ Nobina ska fortsätta med sin trafik.

Nobina skyltar har börjat synas i Halmstad dock än så länge bara på depån och kontoret.
Alla bussar skall märkas om.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

RoggaBoy

De blåa lokalbussarna i Umeå har Nobina på sidan. Grönt och blått, nä de passar inge bra. Inte på Blå Vägen bussarna heller. :(

Fredde

Citat från: calken skrivet 01 december 2009, 16:37:06 PM
Hej!
hur lång tid kommer det att ta innan alla är omskyltade?

Tack på förhand!

MVH Calken

Samtliga vagnar i Nacka/Värmdö ska vara ommärkta. Det som återstår är att byta ut Swebus mot Nobina i Buss-PCn. /Fredde