Huvudmeny

Norrevångsskolan

Startat av Cyklisten, 19 augusti 2009, 15:55:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Tackar för tipset om den blå Vegan! Orkade inte ta mig långt ut för att fota, men det räckte att bara gå ett par hundra meter från hemmet för att få fem skolbussar som angör skolan. Saknar lite de gamla Göteborgsvagnarna, dessa var lite mer charmiga än Säffle 2000 NL i Connexlack.

Bussar på väg in:








Och på väg ut åt två håll på Smålandsvägen:








Sundås

Vart är detta? Eslöv? Vilka tider?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Cyklisten

Just det, glömde skriva. Ja, Eslöv stämmer, det är lättast att fånga bussarna vid 15-tiden. Om man inte kan på morgonen, alltså.

fontheking5

Där känner man igen sig , bodde ganska nära den skolan under några år och har gått och åkt förbi där många gånger .  :) Trevliga bussbilder också . :)

virtual1

Citat från: Cyklisten skrivet 19 augusti 2009, 16:19:07 PM
Just det, glömde skriva. Ja, Eslöv stämmer, det är lättast att fånga bussarna vid 15-tiden. Om man inte kan på morgonen, alltså.
ingenting får man vara först med längre *haha* plåtade precis samma bussar klockan 15.09 på väg ut från norrevångsskolan! Var även ute vid garaget o plåtade resten med, fick reda på av en chaffis som var snäll nog att skjutsa mig till stationen att alla bussar är utbytta, jag som tänkte plåta den malmölila, nåja...

Bengt Jönsson

Och för den som inte är så bevandrad i det sydsvenska idiomet så är en "vång" detsamma som en åker.
En "vång", flera "vångar".
Sedan så kan man benämna "vångarna" efter väderstrecken.  Dvs södervång, östervång, västervång och norrevång (inte norrvång)

/B

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 19 augusti 2009, 20:46:52 PM
ingenting får man vara först med längre *haha*

Va? Har du ingen bärbar dator med dig? ;) =)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Oj oj, det var som f*n. Jag såg dig aldrig där, trots att jag stod på två olika ställen. Eller snarare satt med hundarna och reste mig när bussarna kom ;)

virtual1


virtual1

Citat från: Cyklisten skrivet 19 augusti 2009, 21:24:10 PM
Oj oj, det var som f*n. Jag såg dig aldrig där, trots att jag stod på två olika ställen. Eller snarare satt med hundarna och reste mig när bussarna kom ;)

Trro jag befann mig i området i sex minuter ungefär ;-) - kom med 2:an 15.08, 1 1/2 minut senare plåtade jag bussarna, tog vändande 2:a tillbaka till stationen, så du skulle haft tur om du hunnit se mig =) - fast jag kollade lite efter en cyklist m kamera, ska erkännas =)

Cyklisten

Om du tog vägen genom gångtunneln under Smålandsvägen så måste jag ha sett dig. Jag satt i gräset där uppe vid tunneln  ;) Det är inte första gången jag missar en bussnackare på detta vis. Och idag såg jag någon fota bussar vid Malmö C vid 6-tiden på morgonen.

virtual1

Citat från: Cyklisten skrivet 20 augusti 2009, 20:32:28 PM
Om du tog vägen genom gångtunneln under Smålandsvägen så måste jag ha sett dig. Jag satt i gräset där uppe vid tunneln  ;) Det är inte första gången jag missar en bussnackare på detta vis. Och idag såg jag någon fota bussar vid Malmö C vid 6-tiden på morgonen.

Men då måste jag sett dig med =) - satt du bredvid busshållplatsen? - såg nån som satt på gräset där =) (Ledsen för den privata konversationen här!)

Cyklisten

Jodå min fru satt där med hundarna, medan jag tog lite bilder på dem lite på bussarna  ;) Då såg jag nog dig med.

Möllers

Så den Lila finns inte kvar nu trist var ute efter den men men få åka till Eslöv nån gång sen slutat på Aug eller i Sept fota skol bussarna jag med.

Kaxen

Någon av de där 22xx var jag och hämtade i Säffle när de var nya. Vi hämtade fyra, eller om det var sex?, stycken och jag körde nog 2228 eller kanske 2232...